سایر خبرها

راه کار تازه‌ ی فیسبوک برای جمع آوری اطلاعات کاربران

یک شرکت وابسته به فیس بوک که خدمات تحلیل محتوا به این شبکه اجتماعی ارائه می کند، برنامه موبایلی جدیدی را عرضه کرده که به فیس بوک امکان می دهد به حجم بیشتری از داده‌های کاربران دسترسی یابد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از ورج، این برنامه که Bolt App Lock نام دارد، توسط همان شرکتی طراحی شده که برنامه وی پی ان مشهور Onavo Protect را عرضه کرده است. برنامه یادشده در 5 مارس عرضه شده و تا 9 مارس فعال بود و پس از انتشار نقدهایی منفی در مورد آن فیس بوک برنامه یادشده را کنار گذاشت و مدعی شد تنها به دنبال آزمایش و تست آن بوده است.
Bolt App Lock به کاربران امکان می دهد امکانات امنیتی اضافی را به برنامه هایی که دوست ندارند، دیگران به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند، بیفزایند. از جمله این امکانات امنیتی می توان به پین کدها، شناسایی با اثر انگشت و غیره اشاره کرد.
اما در صورت استفاده از این برنامه اطلاعات فراوانی در مورد نحوه استفاده کاربر از طیف گسترده ای از برنامه های دیگر قفل گذاری شده و از جمله فیس بوک جمع آوری می شود و سپس همه این اطلاعات در اختیار فیس بوک قرار می گیرد. برنامه یادشده گزارش هایی در مورد ماهیت گوشی یا تبلت مورد استفاده کاربر و همین طور اطلاعات شبکه ای مربوط به آن هم ارائه می دهد.
فیس بوک شرکت سازنده این برنامه یعنی Onavo را در سال 2013 خریداری کرد والبته از افشای حجم گسترده اطلاعات منتقل شده به این شرکت در صورت نصب برنامه Bolt App Lock خودداری کرده بود. این شرکت بعد از اعتراضات گسترده کاربران در مورد حجم داده های شخصی منتقل شده از طریق این برنامه مدعی شد این کار با هدف ارتقای خدمات و محصولات فیس بوک صورت گرفته است./فارس/

نظر شما چیست؟