اخبار لوازم خانگی

جولان کالاهای قاچاق در بازار شب عید

بازار لوازم خانگی بازهم مانند سال های گذشته به بی نظمی رسیده است. بی نظمی از نوع کالای قاچاق که با وجود طرح مبارزه با آن، از شلوغی و عدم نظارت ها در بازار شب عید استفاده کرده و متاسفانه برخی از واحدهای صنفی به صورت علنی در حال فروش کالای قاچاق هستند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با نزدیک شدن به پایان سال 1396 و به عبارت دیگر شروع بازار شب عید، بازار لوازم خانگی نیز پر رفت و آمد شده است. مهمترین دلیل آن خرید جهیزیه برای نو عروسان است که برای آغاز یک زندگی مشترک آماده می شوند.

اما این شلوغی بازار لوازم خانگی بازهم مانند سال های گذشته به بی نظمی رسیده است. بی نظمی از نوع کالای قاچاق که با وجود طرح مبارزه با آن، از شلوغی و عدم نظارت ها در بازار شب عید استفاده کرده و متاسفانه برخی از واحدهای صنفی به صورت علنی در حال فروش کالای قاچاق هستند.

گزارش میدانی خبرنگار «ال کا ایران» از سطح بازار نشان می دهد که بسیاری از واحدهای صنفی حتی برخی از محصولات قاچاق را پشت ویترین مغازه های خود گذاشته اند و به دلیل رکود موجود در واحدهای صنفی در ماه های گذشته، دل به فروش بازار شب عیدشان خوش کرده اند.اما به چه قیمت ؟

در یک مورد خبرنگار «ال کا ایران» به سراغ یکی از مغازه های فروش تلویزیون و ال سی دی در سه راه امین حضور رفت و از مغازه دار پرسید که آیا تلویزیون رسیور دار در انبار موجود دارد؟ در کمال تعجب فروشنده آن واحد صنفی به خبرنگار ما گفت : تمامی تلویزیون های موجود در پشت ویترین وارداتی بوده و دارای رسیور است!!!

ارزانی گاه چند میلیونی نسبت به محصول شرکتی و رسمی و سود بیشتر برای واحد صنفی متخلف، مزه فروش و خرید کالای قاچاق را به زیر زبان خریدار و فروشنده برده است در شرایطی که هر دو طرف از صدمات غیرقابل جبران مالی و اقتصادی این ناهنجاری بی اطلاع هستند.

با وجود فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه جدی با ورود و فروش کالای قاچاق، به نظر می رسد که پایان سال فرصت مناسبی برای فروشندگان کالای قاچاق فراهم آورده تا در زیر سایه بی نظارتی مطلق به فروش اینگونه کالاها ادامه دهند.

نظر شما چیست؟