اخبار لوازم خانگی

صنعت لوازم خانگی به کدام سو می رود؟

صنعت لوازم خانگی که شامل ابزار الکترونیکی و مکانیکی خانگی است، یک صنعت چند میلیارد دلاری است که امروزه بیشتر کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا نگاه ویژه ای به آن دارند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس پیش بینی کارشناسان این حوزه، تا سال 2020 از مصرف لوازم خانگی 590 میلیارد دلار در آمد کسب خواهد شد و این حجم از ترنول مالی نشان می دهد که این صنعت تا چه اندازه می تواند به اقتصاد غیرنفتی در کشورهای نظیر ایران کمک کند.

همچنین پوشش بخش عظیمی از معضل اشتغال در سراسر دنیا می تواند توسط این صنعت رو به رشد صورت گیرید. با توجه به اینکه هر ساله در جهان شاهد رشد چشمگیر جمعیت هستیم و ایجاد شغل برای این میزان از افراد کار دشواری خواهد بود.

از جمله شرکت های پیشگام در این صنعت می توان به گروه الکترونیکی چینی هایر، شرکت آمریکایی ویرپول، تولید کننده های لوازم خانگی آلمانی بوش و زیمنس و همچنین شرکت بزرگ سوئدی الکترولوکس به همراه غول فناوری کره ی جنوبی، ال جی الکترونیک و سامسونگ الکترونیک اشاره کرد.

صنعت لوازم خانگی به دو دسته ی کلی، لوازم خانگی بزرگ و کوچک تقسیم بندی می شوند که بخش نخست شامل گاز، ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و هر وسیله بزرگ دیگری در خانه می شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از فروش لوازم خانگی بزرگ در سال 2016، 190 میلیارد دلار در آمد کسب شد و در دسته بندی دوم محصولاتی مانند قهوه ساز، مایکروفر و تستر قرار می گیرد.

لازم به ذکر است، صنعت لوازم خانگی در سال های اخیر شاهد رشد چشم گیر بازار نوظهور لوازم خانگی هوشمند بوده و همه شرکت‌ها در تکاپو هستند تا بتوانند در این عرصه پیش قدم باشند و بهترین فناوری های خود را در این زمینه به کار گیرند تا بتوانند بازار این محصولات را تسخیر کنند.

لوازمی مانند ماشین لباسشویی، یخچال فریزر و دستگاه های تهویه مطبوع در مرکز توجه شرکت های فعال در این حوزه هستند و در سال های گذشته شاهد تغییرات قابل توجه در این محصولات بوده ایم.

انتظار می رود، کشور چین تا سال 2020 از بزرگترین و نیز مهمترین بازار لوازم خانگی متصل و هوشمند برخوردار شود و در ادامه باید دید که کشورهای دیگر حریف این غول اقتصادی جهان در حوزه صنعت لوازم خانگی خواهند شد یا خیر؟

نظر شما چیست؟