خانه هوشمند

آینده صنعت لوازم خانگی ترکیبی از “کالا + خدمات + داده + محتوا”

با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری هوش مصنوعی به صنعت لوازم خانگی، تعریف دوباره ای از این صنعت به وجود آمد که شرکت های لوازم خانگی را مجبور به بروزسانی محصولات خود کرده و در نتیجه رقابت میان آن ها سخت تر شد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نام هوش مصنوعی در سال ۱۹۶۵ میلادی به عنوان یک دانش جدید ابداع گردید که البته فعالیت در این زمینه از سال ۱۹۶۰ میلادی شروع شد.

هوش مصنوعی در واقع به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می‌دهد، گفته می‌شود.

به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند.

اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود فناوری هوش مصنوعی به صنعت لوازم خانگی، تعریف دوباره ای از این صنعت به وجود آمد که شرکت های لوازم خانگی را مجبور به بروزسانی محصولات خود کرده و در نتیجه رقابت میان آن ها سخت تر شد.

با ورود به عصر هوش مصنوعی و انقلاب لوازم خانگی، صنعت لوازم خانگی به شکل اساسی احیا شد و شاید بتوان گفت که هر یک از اجزای لوازم خانگی به خودی خود یک ربات هوشمند محسوب می شوند که فعالیت های ذاتی خودرا با استفاده از این تکنولوژی انجام داده و کاربردهای موازی دیگری نیز پیدا کرده اند.

زمانی صنعت لوازم خانگی و تمامی تولیدات این صنعت منحصر به یک فعالیت و به عبارت بهتر تنها به یک محصول خلاص می شد. اما امروزه اینگونه نیست. تغییر سلیقه ها در خرید محصولات همگام با پیشرفت تکنولوژی به پیش رفته و حال خریداران تنها به خرید یک محصول اکتفا نمی کنند.

با معرفی نخستین یخچال فریزر های هوشمند در سال 2004 با قیمت 17هزار دلار شاید کسی فکرش را هم نمی کرد که این تکنولوژی خیلی زود در صنایع مختلف و به ویژه در صنعت لوازم خانگی فراگیر شود.

در حال حاضر بسیاری از برندهای کره ای و چینی در حال رقابتی نفسگیر در این حوزه هستند تا از آینده ای پر هیجان به نام هوش مصنوعی، عقب نمانند.

آنچه که مشخص است آینده ی صنعت لوازم خانگی تنها به یک محصول خلاصه نمی شود و ترکیبی از “کالا+خدمات+داده +محتوا” خواهد بود چنانکه می بینیم حتی در کشورهای کمتر توسعه یافته نیز این مهم در حال رشد است.

نظر شما چیست؟