اخبار لوازم خانگی

تولیدکننده داخلی افزایش کیفیت را در دستور کار خود قرار دهد

رئیس مجمع عالی واردات گفت: تولیدکننده داخلی باید کیفیت تولیدات خود را افزایش داده و در عین حال بازاریابی در حوزه خارجی را در دستور کار خود قرار دهد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از صدا و سیما، علیرضا مناقبی، در خصوص آسیب های واردات محصولات مشابه تولید داخل، گفت: اگر در یک کشور تولید با کیفیت خوب، قیمت مناسب و به اندازه نیاز جامعه داشته باشیم، هیچ واردکننده ای چنین کالایی را وارد کشور نمی کند، اما اگر تولید داخل دچار نقص باشد و بازار هم اشباع نشده باشد واردکننده قانونی کالاها را به میزان نیاز جامعه وارد می کند.

وی در خصوص نشان تجاری تولیدات داخل گفت: به دلیل اینکه تولید ما برون نگر نیست و تنها به بازار داخل توجه می کند و نمی تواند نیاز داخل را نیز از جهات مختلف برآورده کند بدیهی است که در بازارهای جهانی نیز نمی تواند در جایگاه رقابتی ظاهر شود.

رئیس مجمع عالی واردات با اشاره به اینکه اگر ما در کشور تولید خوب و با کیفیت داشته باشیم، مردم هرگز بدون دلیل کالاهای خارجی را انتخاب نمی کنند، ادامه داد: بنده جنس داخلی را خریداری کرده و کمتر از سه سال که دچار مشکل شده، وقتی به سازنده مراجعه می کنیم حتی خدمات پس از فروش ندارد.

وی در خصوص تبلیغات نشان های تجاری خارجی در ایران بیان کرد: این شرکت هایی که تبلیغات آنها در سطح شهر انجام می پذیرد در ایران سرمایه گذاری کرده و اجناسشان در داخل تولید می شود که در بازار داخل نیز مشتری های خود را پیدا کرده و نیاز آنها را برطرف می کنند.

مناقبی با بیان اینکه نباید به انتخاب مردم اهانت بکنیم و باید به نیاز آنها احترام بگذاریم، ادامه داد: در حال حاضر با بررسی انواع کالاهایی که مورد مصرف قرار می گیرد مشاهده می کنیم که بسیاری از آنها تولید خارج از کشور است.

رئیس مجمع عالی واردات در پاسخ به این سوال که چرا تولیدات داخل دارای کیفیت نیستند، تصریح کرد: اگر کالای داخل از نظر کیفی و کمی مناسب بود مشتریان به سمت بازار داخل جذب می شدند، اما به دلیل عدم نظارت در حوزه های مختلف تولیدات ما چندان که باید کیفی نیستند. یکی از مشکلات بزرگ ما مربوط به عدم شفافیت می شود و اینکه اگر کار مردم به دست خودشان سپرده شود و قوای سه گانه فقط کارهای نظارتی را انجام دهند مردم درعرصه رقابت با بهترین قیمت کار تولید، واردات و صادرات را انجام خواهند داد، اما متاسفانه مسئولان هنوز به این اعتقاد نرسیده اند که باید کارها را به مردم واگذار کنند.

نظر شما چیست؟