سایر خبرها

ترفندهای طلایی برای تمیز کردن دیوار گچی!

تمیز کردن دیوارهای گچی ممکن است کمی سخت به نظر بیاد اما ما در این مطلب تلاش کرده ایم تا با ارائه راه حل های ساده این امر را برای خانم های خانه دار آسان تر کنیم._x000D_ با ال کا ایران همراه شوید.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تمیز کردن دیوارهای گچی ممکن است کمی سخت به نظر بیاد اما ما در این مطلب تلاش کرده ایم تا با ارائه راه حل های ساده این امر را برای خانم های خانه دار آسان تر کنیم.
با ال کا ایران همراه شوید.

 

تمیز کردن گرد و غبار جا مانده از تابلو!

وقتی یک قاب عکس یا تابلو به مدت طولانی روی یک دیوار باشد، اگر تابلو به دیوار بچسبد به این دلیل که گرد وغبار به زیر تابلو نفوذ نمی‌کند، تکه دیوار پشت آن تمیز‌تر از بقیه قسمت‌های دیوار باقی می‌ماند. در این حالت دیوار دورنگ می‌شود. بهترین  روش برای حل این مشکل استفاده از بخارشور است.
اگر بخار شور در دسترس ندارید می‌توانید محلول شوینده را در آب گرم بریزید و مخلوط کنید سپس با دستمال یا اسفنج اطراف رد تابلو را محکم تمیز کنید.

از بین بردن لکه های سیاه دیوار

با استفاده از کمی جوش شیرین و پنبه معجزه کنید. به این ترتیب که پنبه ها را درون محلول جوش شیرین و آب گذاشته و روی لکه ها بکشید.

پاک کردن  مداد شمعی از روی دیوار گچی

معمولا پاستل ها و مداد شمعی به دلیل روغنی بودن به سختی از روی دیوار پاک می شوند برای از بین بردن لکه مداد شمعی  ابتدا مداد شمعی به جا مانده روی دیوار را با قاشق پلاستیکی بتراشید. سپس مقداری جوش شیرین روی یک پارچه نم دار بریزید و به آرامی روی باقی مانده مداد شمعی بکشید.بعد با یک اسفنج مرطوب روی محدوده لکه ها بکشید تا آن ها را کاملا تمیز کند و در نهایت دیوار را با حوله مرطوب تمیز کنید.

پاک کردن جای انگشت های آلوده
در خانه بسیار اتفاق می افتد که جای انگشت بچه ها یا گاهی بزرگ ترها روی دیوار بماند. برای بر طرف کردن اثر انگشت بچه و لکه های روی دیوار، یک سیب زمینی را نصف کنید و چندین بار نصف سیب زمینی را روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج جای لکه را پاک کنید. توجه داشته باشید که این دستور برای دیوارهای رنگ روغنی و پلاستیکی مفید است.

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • محیا | 27 بهمن 1397 در 9:21 ق.ظ

    ممنونم بابت توضیحات خیلی خوبتون عالی بود