اخبار لوازم خانگی

عرضه اسپیکرهای هوشمند اپل کاهش یافت

به عقیده تحلیلگران حوزه فناوری، اپل در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی تنها حدود ۲ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند هوم پاد خواهد فروخت.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از وب سایت phonearena، از آنجا که سال گذشته  ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از عرضه محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و گجت‌های هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان شرکت‌های آمازون، گوگل و اپل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.

مینگ چی کو – تحلیلگر ارشد موسسه KGI Securities – که تحت تاثیر تحلیل‌های درست در حوزه فناوری و تکنولوژی شهرت و آوازه بسیاری را برای خود دست و پا کرده است، به تازگی گفته اپل تا پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی قادر خواهد بود ۲ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند هوم پاد را روانه بازار کرده و به فروش برساند.

اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند، بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.

بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده و براین باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.

هوم پاد اپل نیز یکی از آن محصولاتی بود که در مدت زمان کمی توانست توجه طرفداران و کاربران اسپیکرهای هوشمند را به خود جلب کند، هرچند که بسیاری از منتقدان بر این باورند هوم پاد علی‌رغم سایر رقبای خود، تنها با گوشی‌های آیفون هماهنگی و سازگاری دارد و کاربران گوشی‌های دیگر با سیستم عامل اندروید نمی‌توانند با استفاده از آن دستورهای صوتی، پیام و غیره ارسال کنند.

احتمالا به دلیل همین مسائل بود که فروش اسپیکرهای هوشمند اپل آن چنان که انتظار می‌رفت، خوب و قابل قبول نبود. بنابراین مینگ چی کو برآورد کرده است که عرضه این محصول در سال ۲۰۱۸ به ۲ میلیون دستگاه می‌رسد. البته پیشتر اعلام شده بود سفارش قطعات مورد نیاز برای ساخت هوم پاد توسط اپل کاهش یافته است، بنابراین انتظار می‌رود با توجه به فروش کمتر از حد انتظار، اپل می‌خواهد در میزان تولید این گجت هوشمند تجدید نظر کند.

این تحلیلگر در حالی پیش‌بینی فروش و عرضه ۲ میلیون واحد هوم پاد را مطرح کرده است که قبلا گفته بود اپل در سال جاری حدود ۷ میلیون دستگاه هوم پاد را به فروش خواهد رساند. برخی دیگر از تحلیلگران که عدد بسیار بزرگتری (۱۰ میلیون واحد) را برای میزان عرضه آن برآورد کرده بودند که به نظر می‌رسد همه آنها اشتباه از آب در خواهد آمد.

یکی دیگر از دلایلی که از هوم پاد کمتر از سایر رقبای آن استقبال شد، می‌توان به قیمت نسبتا بالای آن اشاره کرد. کاربران با توجه به کاربردهای اندکی که این محصول برایشان دارد و همچنین قیمت بالای آن، تمایل چندانی برای خریداری آن از خود نشان نداده‌اند.

یکی دیگر از این دلایل، می‌تواند پشتیبانی محدود از تنها زبان انگلیسی باشد چراکه بسیاری از کاربران حتی در ایالات متحده آمریکا نیز می‌خواهند دستورهای صوتی را به زبان مادری (غیر انگلیسی زبان) خود ارسال کنند./ایسنا/

نظر شما چیست؟