سایر خبرها

زندگی بدون لوازم آشپزخانه چگونه است؟

تمامی افراد جهان چه از قشر متوسط و یا مرفه جامعه در زندگی روزمره ی خود از لوازم آشپزخانه ی مشخصی استفاده می کنند و در واقع چندین نسل است که این محصولات، زندگی روزمره ی انسان ها را آسان تر کرده و کیفیت زندگی را بهبود بخشیده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، برای بیشتر ما در حال حاضر زندگی بدون لوازم آشپزخانه شبیه یک کابوس خواهد بود .

اگر یک روز صبح از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که این لوازم اصلاً در زندگی شما وجود خارجی نداشته است؟ زندگی‌تان تا چه حد تحت تأثیر قرار گرفته و تغییر خواهد کرد؟

در زیر لیستی از لوازم آشپزخانه ای تهیه شده که نمی توانید بدون آن ها زندگی کنید و قبل از این که وظیفه‌ی دشوار تصور دنیای بدون لوازم آشپزخانه را بر عهده بگیریم، در این بخش تلاش شده تا نگاه اجمالی به هر کدام بیاندازیم.

یخچال: این جعبه دوست داشتنی یار همیشگی آشپزخانه ی هر خانه است و بدون شک یخچال یکی از لوازم خانگی است که نمی‌توان بدون آن زندگی کرد.

پیش از آنکه سیستم‌های خنک‌کننده مکانیکی اختراع شوند، مردم مجبور بودند برای تازه نگهداشتن

 مواد غذایی خود به قله ی کوه ها بروند و شاید این موضوع برای افرادی که برای نوشیدن آب و  یا خوردن یک تکه ساندویچ در نیمه های شب به یخچال فریزر خود هجوم می برند، کمی عجیب باشد.

سال 1805 میلادی مخترع امریکایی به نام اولیور اوانز اولین یخچال را طراحی کرد، اما اولین یخچالی را که می‌توانست مورد استفاده قرار بگیرد جاکوب پرکینز در سال 1834 اختراع کرد که در آن در چرخه تراکم، گاز اتر به کار می‌رفت.

و در نهایت، تلاش‌های آنها به کشف گاز فرئون‌دار منجر شد. در عرض چند سال یخچال‌های فرئون‌دار به یکی از لوازم اصلی آشپزخانه تبدیل شدند.

مخلوط و خرد کن : داشتن یک دستگاه مخلوط‌کن و این که می‌توانید با آن چیزهای مختلف را در کسری از ثانیه خُرد و مخلوط کنید، بسیار شگفت انگیز است.

از مواد تشکیل‌دهنده کیک گرفته تا آب میوه های طبیعی که به راحتی می توان در آن بریزید و لذت یک عصرانه و یا صبحانه ی دلچسب را برای خانواده ی خود به ارمغان بیاورید.

ماشین لباسشویی: یکی از سخت ترین کارها در گذشته برای زنان شستن لباس بود. زنان مجبور بودند برای شستن لباس های خود به کنار رودخانه ها بروند و در نهایت حمل لباس های خیس با دیگ های چوبی آن زمان و پهن کردن که موجب دست درد شدید خانم ها می گردید.

سال 1908، آقای آلوا جی فیشر، ماشین لباسشویی امروزی را معرفی نمود. این دستگاه، ثور نامیده می‌شد و اولین ماشین لباسشویی با موتور الکتریکی بود.

سرانجام لباسشویی هایی با اشکال مختلف توسط شرکت های سازنده ساخته شد و هم اکنون شکل امروزی لباسشویی ها دوقلو و یک قلو، درب از جلو با سیستم های الکترومکانیک ،الکترونیک و نیمه دیجیتال و دیجیتال و حتی لباسشویی های گویا که نوع لباس و زمان کار و حرارت را می گوید به بازار عرضه شد.

توستر الکتریکی: برای آغاز کردن یک روز بی عیب و نقص، خوردن یک صبحانه ی لذیذ کمک کننده است.

با این محصول ساده و اما بسیار کاربردی می توان هر زمان که بخواهید، لذت خوردن نان داغ را تجربه کنید.

توسترهای معمول که قابلیت برشته کردن همزمان دو برش نان را دارند قدرتی بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات دارند و بین ۱ تا ۳ دقیقه نان را برشته می‌کنند.

نظر شما چیست؟