سایر خبرها

بخش سوم/ در حفظ و نگهداری لوازم خانگی خود کوشا باشید!

لوازم خانگی به منظور راحت کردن زندگی بشر اختراع شدند و ما در قبال این کمک بزرگ آنها فقط می توانیم از آنها نگهداری دقیقی انجام بدهیم تا هم بهترین استفاده رو ببریم و هم موجب افزایش طول عمر آنها شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در این مطلب همراه ال کا ایران باشید تا با هم به نکاتی بپردازیم که با رعایت کردن آن ها می توانید سال های سال از این محصولات بدون هرگونه خرابی استفاده کنید.

نگهداری درست تلویزیون

پیش از هر چیز، دفترچه راهنما تلویزیون را به‌ طور کامل مورد مطالعه قرار دهید تا از جزئیات استفاده صحیح از دستگاه مطلع شوید .

 مکان استقرار تلویزیون، بایستی از نور مستقیم آفتاب به دور بوده و حتی الامکان نور کمتری روی صفحه تابیده شود تا از انعکاس‌های رنگی و نوری اطراف پیشگیری به‌عمل آید.

دقت کنید سوراخ‌های تهویه پشت تلویزیون پوشانده نشود تا تبادل حرارتی و خنک شدن تلویزیون به سهولت انجام گیرد .

به‌هنگام زدن دو شاخه به پریز، سیم آن را نگیرید .

شیشه تلویزیون را با یک پارچه از جنس کتان پاک کنید. هرگز از مایعات پاک کننده و تمیز کننده‌های شیمیائی استفاده نکنید چرا که آنها می‌توانند به پنل ، شدیداً آسیب رسانند. برای تمیز کردن پنل تلویزیون ابتدا می بایست آب را بر روی پارچه موجود ریخت و سپس پارچه را ، به آرامی بر روی تلویزیون بکشید . البته در بعضی از موارد مشاهده می شود که ابتدا بر روی صفحه نمایش آب ریخته و سپس با پارچه بر روی ان می کشند که این عمل ، نادرست می باشد .

استفاده صحیح از مايکروفر

مایکروفر را به صورت خالی روشن نکنید؛ زیرا این کار باعث آسیب دیدن قطعات داخلی آن می شود. در واقع مکانیسم این دستگاه به این صورت است که انرژی برق به انرژی های گرمایی تبدیل می شود و این انرژی توسط مواد غذایی موجود در دستگاه جذب خواهد شد. اگر دستگاه بدون قرار گرفتن مواد غذایی در آن روشن شود، انرژی تولید شده گرمای زیادی را به قطعاتی داخلی آن وارد می کند.

از جوشاندن آب در مایکروفر خودداری کنید. این کار به دلیل اینکه دستگاه مورد نظر برای این نوع استفاده طراحی نشده است و مکانسیم کار آن مناسب عمل جوشاندن آب نیست، می تواند برای شما خطرات زیادی را ایجاد کند.

پس از هر بار استفاده سطوح داخلی دستگاه را تمیز کرده و مواد غذایی باقی مانده را از آن خارج کنید.

انتهای پیام

نظر شما چیست؟