اخبار لوازم خانگی

اختصاص ارز به چند تولیدکننده داخلی/ برندهای خارجی نیز شامل این طرح می شوند

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینکه برخی از تولیدکنندگان داخلی مراحل ثبت نام دریافت ارز از بانک مرکزی را پشت سر گذاشته اند بیان داشت : نگاه بانک مرکزی مثبت بوده و همکاری های لازم نیز صورت گرفته است. چه تولید کنندگان داخلی و چه برندهای خارجی که در ایران کارخانه تولید راه اندازی کرده اند، می توانند جهت دریافت ارز اقدام کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی از اختصاص ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان داخلی از سوی بانک مرکزی خبر داد و بیان داشت : بر اساس اطلاعیه ای که منتشر شد تولیدکنندگان داخلی می توانند با مراجعه به بانک مرکزی جهت دریافت ارز ثبت نام کنند و طبق اخبار رسیده چند تولید کننده داخلی مراحل ثبت نام خود را بدون وجود هیچ ممانعتی از سوی بانک مرکزی انجام داده اند.

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» بیان داشت : البته در خصوص میزان تخصیص ارز به تولیدکنندگان اطلاعاتی به ما نرسیده اما آنچه که واضح است میزان ارز اختصاص داده شده بر اساس وسعت بنگاه تولیدی خواهد بود و هر بنگاه بر اساس معیار های مشخص شده از بانک مرکزی ارز دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد : موضوع مهمتر نظارت بر بنگاه های تولیدی است که بر اساس ارز دریافتی خروجی تولید داشته باشند. در خصوص این مورد هم اطلاعات خاصی نداریم اما قطعا بانک مرکزی بر این مهم نظارت خواهد داشت. باید منتظر ماند تا پس از اختصاص ارز و گذشت زمان 15 روزه جلساتی با تولیدکنندگان و مسئولی ذی ربط تشکیل و گزارش نهایی آماده شود.

محمد طحان پور در پاسخ به این پرسش که برندهای خارجی که در ایران کارخانه تولید راه اندازی کرده اند نیز شامل این طرح خواهند بود، بیان داشت : قطعا همین طور است. در حال حاضر برندهایی نظیر سامسونگ، ال جی و یا دوو در این کشور کارخانه تولید راه اندازی کرده و به واسطه داخلی سازی محصولات خود، اشتغال فراوان و ارز افزوده خوبی برای کشور ایجاد کرده اند. بدون شک این برندها نیز شامل دریافت ارز خواهند شد چرا که در حال تولید محصولات ایرانی هستند.

انتهای پیام/
 

نظر شما چیست؟