سایر خبرها

خوشحالم یک موجود مزاحم از برجام خارج شد

رئیس جمهور ایران در واکنش به صحبت های دونالد ترامپ گفت: برجام از امروز میان ایران و 5 کشور دیگر خواهد بود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از «میهن صنعت»، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در واکنش به خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا کشوری است که هیچگاه به تعهداتش پایبند نبوده است اما ما تمدنی هستیم که به تعهدات خود پایبند هستیم.

رئیس جمهور ایران ادامه داد: طبق اعلام آژانس بین المللی ما به تمام تعهدات خود پایبند‌ بوده ایم و از طرفی برجام یک توافق بین المللی‌ بوده و نه یک توافق یک جانبه با آمریکا.

وی گفت: من به وزارت خارجه دستور دادم که ظرف چند هفته آینده مذاکرات لازم با کشورهای مورد تعهد و دو کشور بزرگ روسیه و چین مذاکره کنند که اگر ایران بااین کشورها بتواند تمامی منافع برجام را برای ایران تامین کنند به برجام ادامه خواهیم داد در غیر این صورت مردم ایران منتظر تصمیمات جدید ما باشند.

وی افزود: آمریکا رسما اعلام‌کرد که به تعهدات بین المللی پایبند نیست و مردم ما شاهد بودند که تنها رژیمی‌که از این بد عهدی حمایت کرد رژیم صهیونیستی بود.

روحانی گفت: مردم ما شاهد خواهند بود که رشد اقتصادی ادامه خواهد داشت و هیچگونه نگرانی در خصوص تامین کالاهای اساسی و تنش در بازار ارز وجود نخواهد داشت.

وی گفت: من‌به سازمان انرژی اتمی دستور دادم تا در صورت نیاز غنی سازی مجدد صنعتی خودرا آغاز کنیم و در این خصوص چند هفته صبر خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: اگر برجام بخواهد کاغذی باشد که منافع مردم کشورمان را تامین نکند ما پیش بینی های انجام شده را عملیاتی می کنیم. اجازه نخواهیم داد که بازی روانی ترامپ کشور و مردم شریف مارا متزلل کند.

وی در پایان گفت: من از این بابت متاسفم که مردم بزرگ آمریکا دچار چنین آدمی شده است و از طرفی خوشحالم که یک موجود مزاحم از برجام خارج شده است.

نظر شما چیست؟