سایر خبرها

بخش هفتم/در حفظ و نگهداری لوازم خانگی خود کوشا باشید!

لوازم خانگی به منظور راحت کردن زندگی بشر اختراع شدند و ما در قبال این کمک بزرگ آنها فقط می توانیم از آنها نگهداری دقیقی انجام بدهیم تا هم بهترین استفاده رو ببریم و هم موجب افزایش طول عمر آنها شود

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازم خانگی به منظور راحت کردن زندگی بشر اختراع شدند و ما در قبال این کمک بزرگ آنها فقط می توانیم از آنها نگهداری دقیقی انجام بدهیم تا هم بهترین استفاده رو ببریم و هم موجب افزایش طول عمر آنها شود.

در این مطلب همراه ال کا ایران باشید تا با هم به نکاتی بپردازیم که با رعایت کردن آن ها می توانید سال های سال از این محصولات بدون هرگونه خرابی استفاده کنید.

استفاده درست از سشوار

  • سشوار را داخل آب نكنيد و از ريختن آب روي آن جداخود داری كنيد.
  • از روشن ماندن سشوار در مدت زماني زياد پرهيز نماييد و اگر نياز است سشوار را براي مدت زيادي كار كند، بهتر است در فواصل معين دستگاه را خاموش نماييد تا محيط داخلي آن بيش از حد داغ نشود.
  • در پشت بدنه سشوار يا در پهلو ها شبكه فلزي يا پلاستيكي قراردارد كه در واقع محل مكش هوا است. هر گز اين قسمت را مسدود نكنيد و از نزديك شدن اين محل به مو هاي سر پرهيز نماييد زيرا با مكشي كه دارد ، موها را به داخل سشوار مكيده و با پيچيدن اين مو ها بدور پروانه فن، در گردش آن مشكل بوجود مي آيد.
  • در هنگام خرید سشوار به این امر توجه نمایید که حتما دارای درجه سرعت پایین و بالا باشد؛ به طوری که شما به آسانی بتوانید سرعت و باد آن را تنظیم کنید.

روش صحیح نگهداری از فرش ماشینی

  • برای جارو کردن فرش ماشینی از جاروی دستی استفاده نکنید. این نوع جارو باعث سایش سطح فرش می‌شود و علاوه بر آن بخشی از گرد و خاک را به میان پرز‌های فرش هدایت می‌کند. بهترین وسیله برای تمیز کردن گرد و خاک از روی فرش ماشینی جاروی برقی است.
    استفاده از جاروی برقی در جهت‌های مختلف روی فرش سبب می‌شود جهت نخ خاب فرش به صورت نامنظم درآید و فرش ظاهری نامرتب پیدا کند. برای جلوگیری از این اتفاق، جهت پرزهای فرش خود را پیدا کنید و جارو را فقط در همان جهت حرکت دهید.
  • برای شستشوی فرش ماشینی از خدمات شرکت‌های معتبر و دارای مجوز استفاده کنید. شستشوی غیراصولی و استفاده از مواد شوینده‌ی اسیدی یا قلیایی باعث آسیب دیدن فرش خواهد شد. پس از شتستشوی فرش توسط قالی‌شویی یا پس از مرطوب شدن فرش به هر دلیل، مطمئن شوید که رطوبت فرش به طور کامل از بین برود زیرا وجود رطوبت در فرش به طور مرتب باعث پوسیدگی الیاف آن می‌شود.
  • فرش خود را در محلی که نور مستقیم خورشید به آن می‌تابد قرار ندهید. این کار در طولانی مدت سبب کاهش کیفیت و آسیب رنگ‌های فرش می‌شود. آسیب‌پذیری برخی الیاف در برابر نور خورشید بیشتر است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟