سایر خبرها

نسخه تقلبی Telegram X به عنوان نسخه بدون فیلتر تلگرام در حال انتشار است!

گاهی اوقات فقط می توان تاسف خورد! می دانیم تلگرام اجازه ساخت کلاینت های مختلف برای اضافه کردن امکانات ویژه به برنامه پیام رسان خود داده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، گاهی اوقات فقط می توان تاسف خورد! می دانیم تلگرام اجازه ساخت کلاینت های مختلف برای اضافه کردن امکانات ویژه به برنامه پیام رسان خود داده است. این موضوع بسیار عالی است اما متاسفانه نمی دانم چرا در ایران باید شاهد سواستفاده برخی افراد سودجو از همه چیز باشیم! پس از تلگرام طلایی و هات گرام که ادعای تلگرام بدون فیلتر را داشتند و متعلق به یک شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هستند (!) حالا نوبت به یک حیله جدید است! این روزها تلگرام ایکس (Telegram X) تقلبی به عنوان نسخه بدون فیلتر تلگرام در حال انتشار است!

این روزها نرم افزاری در گروه ها و کانال ها دست به دست می شود که عنوان “تلگرام ایکس نسخه ضد فیلتر” را روی خود دارد. این کلاینت تلگرام با سو استفاده از نام و آیکون تلگرام ایکس (Telegram X) که یک نرم افزار رسمی از سوی تلگرام است، سعی دارد تا بر باور عمومی “نسخه بلاک چین تلگرام” که قرار است فیلتر را دور بزند سوار شده و کاربران زیادی برای خود دست و پا کند. این در حالیی است که نرم افزار مذکور، موجودی است شبیه به تلگرام طلایی یا هات گرام که اصلا نصب کردن آن ها توصیه نمی شود!

در تصویر بالا می توانید شباهت نام و آیکون تلگرام ایکس (Telegram X) تقلبی را با تگرام ایکس اصلی ببینید. در حقیقت تلگرام ایکس تقلبی دقیقا همان تلگرام طلایی یا هات گرام است که تم مشکی دارد! این موضوع حتی آنقدر ناشیانه انجام شده که راهنمای نرم افزار دقیقا همان راهنمای تلگرام طلایی و هات گرام است و حتی نسخه کلاینت نیز یکسان است!

اگر شما با تلگرام ایکس رسمی کار کرده باشید کاملا متوجه تفاوت این دو برنامه خواهید شد اما اگر از جمله کاربرهای عادی باشید، متاسفانه شاید متوجه نباشید که چه برنامه ای را نصب کرده اید! در پایان ترنجی به شما دو توصیه مهم دارد:

1- تایید دو مرحله ای حساب تلگرام (یه صورت کلی هر حساب دیگری که از این ویژگی امنیتی پشتیبانی می کند) فعال کنید.
2- بدون بررسی کامل نرم افزار یا فیلتر شکن برای تلگرام، آن را نصب نکنید!

 

منبع:ترنجی

نظر شما چیست؟