جالب و خواندنی

شکل و شمایل لوازم خانگی در قدیم/بخش دوم

لوازم خانگی از جمله محصولاتی هستند که زندگی بشر را متحول کرده و نقش اساسی در زندگی روزمره دارند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شاید مخترعان نخستین لوازم خانگی تصور نمی کردند که روزی محصولات خانگی با چنین شکل و شمایلی در بازار عرضه شوند.

ما در این بخش به معرفی نخستین محصولات خانگی پرداخته ایم.برای آشنایی با تاریخچه لوازم خانگی با ال کا ایران همراه شوید.

 

اجاق گاز

نخستین اجاق هایی که بشر برای پخت و پز از آن ها استفاده می کرد، در واقع حلقه ای از سنگ ها بود که برای گرم کردن آب آن ها را را در آتش داغ می کردند اما در این مطلب قصد داریم به تاریخچه اجاق گاز و آن چه که شما کاربران عزیز در آشپزخانه های خود با آن سر و کار دارید، بپردازیم.

زاخائوس وینزلر در سال 1802 نخستین اجاق گاز را توسعه داد اما تولید انبوه آن در سال 1836 میسر شد.

جیمز شارپ امتیاز تولید اجاق گاز را در سال 1826 کسب نموده و در سال 1836 کارخانه اجاق گاز سازی را در انگلستان افتتاح کرد.

شایان ذکر است، اختراع وی توسط شرکت اسمیث و فیلیپس به بازار عرضه شد. با لوله کشی گاز در اغلب مناطق انگلیس در دهه 1880 تغییر مهمی در تاریخچه این محصول خانگی روی داد.

اجاق گازهای اولیه پیلوت نداشتندو باید به شکل دستی گازها با کبریت روشن می شد. روشن کردن اتفاقی گاز بدون جرقه زدن اولیه آن موجب انفجار می شد.

به منظور جلوگیری از این اتفاقات تولید کنندگان اجاق دریچه ی امنی را برای اجاق ها و لوازم گاز سوز طراحی و تولید کردند که این وسیله عدم احتراق نام داشت.

 

ماشین ظرفشویی

لب پر شدن و یا شکسته شدن ظروف آشپزخانه از ابتدا دغدغه اصلی خانم های خانه دار بوده و نکته جالب توجه این است که این دغدغه منجر به اختراع ماشین ظرفشویی شد.

 در سال 1886، زنی به نام جوزفین کاکرن که از شکسته شدن بسیاری از ظرفهای چینی اش توسط خدمتکاران درمانده شده بود، تصمیم گرفت دستگاهی را اختراع کند که بدون دخالت دست شستشوی ظروف صورت بگیرد.

او دستگاهی  طراحی کرد که از یک چرخ تسمه دار درون دیگ بخار مسی تشکیل شده بود که به دلیل حجم بزرگ برای خانه مناسب نبود.

سرانجام کاکرن موفق به تاسیس کارخانه شد و نخستین ماشین های ظرفشویی خود را به هتل و یا رستوران ها فروخت.

نظر شما چیست؟