سایر خبرها

تاثیرات مخرب امواج لوازم خانگی و موبایل بر سلامت انسان

مزایا لوازم خانگی و تلفن همراه غیرقابل انکار است اما استفاده بیش از حد این محصولات در زندگی روزمره سلامت انسان را تهدید می کند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، موسسه Brightsandz Technologies، یکی از پیشگامان بررسی تاثیرات فرکانس الکترومغناطیسی بر کره زمین نتایج آخرین تحقیقات خود را در مورد میزان تاثیرگذاری امواج الکترومغناطیسی بر محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی و ارتباط آن با سلامتی بشر منتشر کرد.

بنا به تحقیقات انجام شده، 75 درصد از 500 زنی که مورد بررسی قرار گرفته اند، بیش از 45 دقیقه در روز با گوشی همراه صحبت می کنند و این در حالی است که طبق تحقیقات AIIMS در سال 2017، استفاده بیش از 45 دقیقه از گوشی همراه در روز تاثیرات مخربی بر سلامتی انسان دارد.

علاوه بر آن، 75 درصد از کاربرهای مذکور گوشی همراه از جمله افرادی هستند که 4 تا 8 ساعت در روز از لب تاپ استفاده می کنند.

در ادامه این تحقیقات آمده است، 80 درصد از این 500 کاربر زن از تاثیرات مخرب امواج EMF بر سلامتی خود و خانواده هایشان اطلاع دارند.

علیرغم آگاهی خانم ها از تاثیرات پرتوهای الکترومغناطیسی اما استفاده از این تکنولوژی‌های نوین بسیار فراگیر شده‌ و در واقع علت اصلی آن تغییر سبک زندگی بشر است.

اشعات الکترومغناطیس همه جا هستند. تثبیت کننده های ولتاژ به وفور در خانه ها یافت می شوند و منبع اصلی تولید این اشعات هستند.

امواج الکترومغناطیسی منجر به اختلال الگوهای خواب و عملکرد هورمون ملاتونین در بدن می شوند در حالی که 70 درصد از این افراد تثبیت کننده های ولتاژ را در بالای تخت خواب خود قرار می دهند.

دکتر یوگش دشپانده عنوان کرد:« امروزه اکثر لوازم الکترونیکی مجهز به چراغ های LED هستند. چراغ های LED با طول موج 400-500 نانومتر منجر به توقف تولید ملاتونین از غده پینه آل می شوند و در نتیجه بی خوابی را به همراه دارد.»

وی افزود « نگرانی دیگر مربوط به مایکروویو ها است که در صورت استفاده مداوم با تولید فرکانس الکترومغناطیس سلامت زنان را تحت تاثیر قرار می دهند.»

تاثیرات این اشعات با میزان تولید آن ها رابطه مستقیم دارد. این اشعات منجر به اختلال ترشح هورمون ها و DNA می شوند.

تحقیقات دانشمندان حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض اشعه ها در دوران بارداری، اثرات بدی روی جنین در حال رشد می گذارد و عوارضی مانند کاهش وزن نوزاد را به همراه خواهد داشت.

با ادامه یافتن تحقیقات، چیزهای بیشتری درمورد تاثیر این گونه وسایل بر سلامتی‌مان می‌فهمیم ولی در حال حاضر بهتر است کمی هوشمندانه‌تر از این وسایل استفاده کنیم

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟