اخبار لوازم خانگی

ثبت سفارش ۲۰ میلیارد دلاری در دو ماه / افزایش ۶۶ درصدی ثبت سفارش

معاون وزیر صنعت گفت: در دو ماه ابتدای امسال، آمار ثبت سفارش در حدود 20 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته در این مدت 8 میلیارد دلار بیشتر بوده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مجتبی خسروتاج امروز در نشست خبری با موضوع تبیین برنامه‌ها و تشریح عملکرد وزارت صنعت معدن و تجارت در بخش بازرگانی گفت: در دو ماه ابتدای امسال، آمار ثبت سفارش در حدود 20 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته در این مدت 8 میلیارد دلار بیشتر بوده است.

معاون صادراتی وزیر افزود: اما از این رقم فقط طی این مدت 6. 8 میلیارد دلار ترخیص شده است، زیرا تمام ثبت سفارش واردات منجر به واردات نمی‌شود.

وی اظهار داشت: طی دو ماه سال جاری از بین 20 کشور عمده صادر کننده کالا به ایران از 12 کشور از جمله چین،  کره ، ترکیه و …. از لحاظ وزنی کاهش واردات روی داده است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت بین کرد: تراز تجاری ٩٤٢ میلیون دلار در دو ماهه سال جاری مثبت است که البته باید به این نکته در مورد واردات توجه داشت که ثبت سفارش همواره بالاتر از واردات است. بنابراین ترخیص کالا از گمرک ملاک است البته تا این لحظه ۲۰ میلیارد دلار ثبت سفارش شده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟