اخبار لوازم خانگی

نکاتی که باید برای خرید تلویزیون هوشمند بدانیم

شاید خرید تلویزیون یکی از چالش برانگیزترین خریدهای لوازم خانگی برای هر شخصی باشد چراکه در سال‌های اخیر تلویزیون‌های متعددی با تکنولوژی‌های گوناگون و شگفت‌انگیزی روانه بازار شده‌اند و همین امر خریداری تلویزیون را برای خریداران واقعی اندکی سخت و دشوار کرده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از وب سایت British GQ، اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که می‌خواهند تلویزیون جدیدی بخرید یا تلویزیون قدیمی‌تان را عوض کنید، این گزارش می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

این گزارش به مرور و بررسی نکاتی که می‌تواند در خریداری و انتخاب تلویزیون مورد علاقه شما تاثیرگذار باشد، خواهد پرداخت البته این موارد بیش‌تر به درد آن دسته از کاربرانی می‌خورد که عاشق و شیفته استفاده از بهترین و جدیدترین تکنولوژی‌های به کار رفته در تلویزیون‌های عرضه‌شده هستند.  

1. تلویزیون‌های با کیفیت تصویر ۴K بخرید تا به روز بمانید

اگر می‌خواهید از تلویزیون خریداری شده خود تا سال‌ها استفاده کنید و تا مدت‌ها بتواند کیفیت تصویر خوب و به‌روزرسانی شده‌ای را ارائه دهد، تلویزیونی را که رزولوشن و کیفیت تصویر و وضوح آن کمتر از ۴K است، نخرید.

2. تلویزیون‌های اولد (OLED) بهتر از LCD/LED هستند

تلویزیون‌هایی که صفحه نمایش آن‌ها اولد (OLED) هستند، از کیفیت و وضوح تصویر بسیار بالاتر و بهتری نسبت به نمایشگرهای ال سی دی و ال ای دی برخوردارند. بنابراین اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که شفافیت، وضوح و زنده بودن تصاویر برایتان اهمیت دارد، حتما از مدل‌ها و برندهایی که تلویزیون‌های اولد تولید می‌کنند، بخرید.

3. زود نخرید، ارزان‌تر بخرید

به زمان رونمایی و عرضه محصولات جدید دقت کنید چراکه اگر تلویزیونی به تازگی عرضه شده باشد، از قیمت بسیار بالاتری برخوردار است. بنابراین اگر می‌خواهید قیمت چندان زیاد و مبلغ هنگفتی را برای خرید تلویزیون نپردازید، صبر کنید چند ماه از عرضه آن به بازار بگذرد و به اصطلاح بازاریان، افت قیمت خود را داشته باشد، سپس اقدام به خرید آن کنید.

4. تلویزیون باید متناسب با بزرگی خانه باشد

به اندازه خانه، محیط هال و نشیمن منزل خود دقت کنید و سپس با توجه به بزرگی یا کوچکی فضای خانه خود، سایز تلویزیون متناسب  با آن را انتخاب کنید. بسیاری از تلویزیون‌هایی که کیفیت مناسب و بالایی در تصویر دارند، اما به علت انتخاب نامناسب با محیط، موجب نارضایتی و ناخشنودی کاربران می‌شوند.

5. به فاصله مبلمان از تلویزیون دقت کنید

به فاصله محل قرار دادن تلویزیون با مبلمان خانه خود نیز توجه کنید چراکه این امر تاثیر قابل ملاحظه‌ای در کیفیت و وضوح تصاویر نمایش داده شده توسط تلویزیون خواهد داشت.

6. تلویزیون باید حداقل ۴ درگاه HDMI داشته باشد

کاربران به هنگام خرید و انتخاب تلویزیون، همچنین باید به درگاه‌های اتصال آن به دستگاه‌های دیگر نیز توجه کنند. یکی از مهم‌ترین درگاه‌های اتصال تلویزین، پورت اچ دی ام آی (HDMI ports) است که در یک تلویزیون خوب و جدید، باید حداقل چهار درگاه وجود داشته باشد.

7. گول جذابیت تلویزیون‌های منحنی را نخورید

تلویزیون‌های منحنی تنها یک جذابیت بصری دارند و انحنای آن‌ها هیچ تاثیر مثبت و منفی بر روی کیفیت و و ضوح تصاویر نمایش داده شده نخواهد گذاشت.

8. حتما اسپیکرهای جانبی (ساندبار) بگیرید

این روزها به دلیل بدون حاشیه و بدون قاب شدن طراحی ظاهری تلویزیون‌ها، اسپیکر و بلندگوهای تلویزیون‌ها بسیار ضعیف‌تر از تلویزیون‌های نسل‌های قبلی شده‌اند. بنابراین باید حتما از نوار اسپیکرهای جدید موسوم به ساندبار (soundbar) که توسط برندهای سازنده تلوزیون و غول‌های تکنولوژی معروف تولید کرده و مخصوص تلویزیون‌ها ارائه داده‌اند، خریداری کنید. در غیر این صورت، صدای بسیار کم و ضعیف تلویزیون‌های جدید، شما را آزرده‌خاطر خواهد کرد.

9. تلویزیون‌های سازگار با HDR

حتما به دنبال تلویزیون‌هایی که از HDR پشتیبانی می‌کنند و به قابلیت HDR-compatible set مجهزند، باشید چراکه این نمایشگرها می‌توانند رنگ‌های واقعی‌تر، رئالیست‌تر و با کنتراست بالاتری را به شما ارائه دهد.

10.تلویزیون‌ها امروزه بیشتر هوشمندند

بیشتر تلویزیون‌های جدید هوشمند هستند و این بدان معناست که قابلیت اتصال به اینترنت و بلوتوث را دارند و به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از تلویزیون خود، به دانلود، نصب و استفاده از اپلیکیشن‌های موردنظر بپردازید و یا فیلم و سریال‌های موردعلاقه خود را به صورت آنلاین و اینترنتی تماشا کنید.

11. تلویزیون را فقط با کارت گارانتی بخرید

فراموش نکنید که هر محصولی از جمله تلویزیون را حتما با کارت گارانتی آن خریداری کنید و محصولاتی که فاقد امکان پشتیبانی شرکت سازنده و کارت گارانتی هستند، به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

12. قبل از خرید، اطلاعات کافی بدست آورید

حتما قبل از خریداری تلویزیون، سری به وب سایت‌های مختلف برای آگاهی از برندهای معتبر، مدل‌های مختلف و قیمت‌های آنان بزنید تا بدون اطلاعات کافی به فروشگاه‌های تلویزیون نرفته و گرفتار آن دسته از فروشندگانی که با اطلاعات اشتباه و نادرست به کلاهبرداری از مشتریان ناآگاه اقدام می‌کنند، نشوید. /ایسنا/

انتهای پیام

نظر شما چیست؟