اخبار لوازم خانگی

کنترل لوازم خانگی با لمس مچ بند و یا لباس!+ویدئو

کنترل لوازم خانگی از راه دور و یا مچ بند های لمسی در گذشته تنها در فیلم های علمی تخیلی دیده می شد و شاید روزی تصور استفاده از این وسایل برای افراد عادی موجب خنده و تمسخر می شد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، صنعت نساجی و لوازم الکترونیکی در سال های اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری بوده و محصولی که اخیرا توجهات زیادی را به خود جلب کرده پارچه و یا بافت های الکترونیکی است.

منسوجات الکترونیکی امکان کنترل لوازم خانگی و کامپیوتر را از راه دور با آسان ترین روش ممکن فراهم کرده است.

افراد از این پس می توانند با لمس مچ بند و یا لباس الکترونیکی خود کنترل لوازم خانگی را از راه دور به دست بگیرند و در واقع این محصول یک نوآوری جالب برای افرادی است که دچار ناتوانی های حرکتی هستند.

محققان نانو ACS از توسعه یک بافت لمسی خبر داده اند که از قابلیت شستشو و روشن شدن برخوردار است.

منسوجات الکترونیکی (E-textiles) محصول جدیدی نیست اما نسخه های پیشین به سبب هزینه های گزاف و مقاومت کم به تولید انبوه نرسیده اند.

محققان به تازگی موفق به ساخت یک نانو ژنراتور تریبوالکتریک شده اند که از قرار دادن آرایشی از الکترودهای نانولوله کربن های رسانا بر روی الیاف های نایلونی ایجاد می شود و ویژگی قابل شستشو بودن آن به لطف قرار دادن پلی اورتان در جوهر نانولوله های کربنی امکان پذیر شده است.

روش کار با این منسوجات الکترونیکی بسیار آسان بوده و تنها کافی است با لمس و یا حرکت انگشتان خود کامپیوتر و یا چراغ های خانه خود را خاموش و یا روشن کنید.

بنا به گفته محققان، این منسوجات الکترونیکی بدون ضرر رساندن به پوست انسان و با قابلیت شستشو آماده تولید انبوه می شوند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟