سایر خبرها

قابلیت اندازه‌گیری فاصله به گوگل ارث اضافه شد

برنامه گوگل ارث (google earth) به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق ابزار جدید اندازه‌گیری بتوانند فاصله دقیق و مساحت هر نقطه‌ای را روی نقشه جهان اندازه‌گیری کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» به نقل از وب سایت The Star Online، گوگل به تازگی ابزار و قابلیت جدیدی را به پلت‌فرم گوگل ارث (Google Earth) افزوده است تا کاربران بتوانند فاصله، مسافت و مساحت دقیق هر منطقه‌ای از جهان را که خواستند، اندازه‌گیری کرده و بسنجند.

به عنوان مثال، کاربران قادر خواهند بود با انتخاب دو نقطه بر روی نقشه گوگل، از این ابزار استفاده کرده و فاصله دقیق آن را از گوگل ارث بخواهند یا با مشخص کردن یک مکان موردنظر، از ابزار مذکور درخواست کنند که مساحت آن قسمت را محاسبه کند و به در اختیار آن‌ها قرار دهد.

شما با بهره‌مندی از این ابزار اندازه‌گیری می‌توانید فاصله دقیق منزل و محل سکونت خود از قطب شمال و یا هر نقطه دیگری که می‌خواهید را اندازه بگیرید.

البته برای تعیین و محاسبه مساحت اماکن مختلف، کاربران باید در نظر داشته باشند که مکان موردنظر باید از شکل هندسی دقیق و تقریبا منظمی برخوردار باشد، در غیر این صورت این ابزار نمی‌تواند به طور دقیق مساحت آن را بیان کند. بدین ترتیب، کاربران قادر خواهند بود با  بهره‌مندی از این قابلیت جدید، پارک، مدرسه، خانه و محل کار خود را اندازه‌گیری کرده و مساحت دقیق آن‌ها را به دست بیاورند.

در حال حاضر این امکان جذاب، شگفت‌انگیز و کاربردی تنها برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و مرورگر اینترنتی گوگل کروم قابل استفاده است و کاربران گوشی‌های آیفون و دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS هنوز دسترسی به این قابلیت ندارند اما طبق گزارش‌های موجود، این قابلیت به زودی برای کاربران iOS نیز قابل دسترسی و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

 

نظر شما چیست؟