اخبار لوازم خانگی

قیمت کالاهای لوازم خانگی دیگر ارزان نخواهد شد

طحان پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی:قیمت کالاهای لوازم خانگی دیگر ارزان نخواهد شد و از این رو چنانچه مردم قصد دارند کالاهای نو را جایگزین وسایل فرسوده کنند هر چه زودتر این اقدام را انجام دهند، چرا که هر روز قیمت کالاهای لوازم خانگی دچار نوسان می‌شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نابه‌سامانی در بازار لوازم خانگی باعث شد تا مصرف‌کنندگان برای خرید کالاهای مورد نظر تا زمان فروکش کردن تب دلار دست نگه دارند. افزایش قیمت فولاد و پتروشیمی به عنوان مواد اولیه تامین‌ کننده تولید لوازم خانگی از نیمه دوم سال گذشته رخ داد. پس از آن به مرور زمان در راستای افزایش قیمت این محصولات، برندهای مختلف تخفیف‌های موجود روی محصولات را کم کردند و در مسیر صفر شدن آن گام برداشتند. در نهایت با دخالت دولت و غیرقانونی اعلام کردن افزایش قیمت‌ها تا فروردین‌ماه سال جاری، بازار لوازم خانگی نیز تا این زمان افزایش قیمتی نداشت و با آغاز دومین ماه امسال قیمت لوازم خانگی کم‌کم دچار نوساناتی شد.

در همین حال رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره چشم‌انداز وضعیت صنعت لوازم‌ خانگی گفت: قیمت کالاهای لوازم خانگی دیگر ارزان نخواهد شد و از این رو چنانچه مردم قصد دارند کالاهای نو را جایگزین وسایل فرسوده کنند هر چه زودتر این اقدام را انجام دهند، چرا که هر روز قیمت کالاهای لوازم خانگی دچار نوسان می‌شود، بنابراین توصیه ما این است که به جای اینکه افراد خرید خود را به فردا تعویق بیاندازند امروز کالای مورد نظر را خریداری کنند.

محمد طحان‌پور در ادامه افزود: شرایط امروز اقتصاد نیز همانند دوره دولت نهم و دهم شده و از این رو متولیان صنفی چنانچه امروز کالاهای انبار خود را به فروش برسانند فردا پشیمان می‌شوند و نمی‌توانند به راحتی جنس فروخته شده را در انبارها جایگزین کنند.

از آن سو سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی هم می‌گوید که مسئولان دولتی به جای تزریق ارز دولتی به واردات این منابع را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند تا افراد بتوانند کالای باکیفیت‌تری را به مردم عرضه کنند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی درباره چگونگی تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدکننده گفت: متاسفانه واحدهای صنعتی در راستای تامین ارز دولتی حدود چند ماه است که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند. به‌واقع نرخ ارز دولتی به همه تولیدکنندگان تعلق نگرفته شاید دلیل این موضوع به کنترل مدیریت شده تخصیص ارز بازگردد. اما امروز تزریق ارز به واحدهای صنعتی متوقف شده و امیدواریم وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری بانک مرکزی تمهیدات مناسبی را در این زمینه بیاندیشند.

حمیدرضا غزنوی تصریح کرد: امروز باید با نگاه تازه‌ای به صنعت لوازم خانگی نگریست.تولیدکنندگان بر این باورند به جای تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان لوازم خانگی باید این تسهیلات در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا افراد در سال حمایت از کالای تولید داخل بتوانند کالای مطلوبی را در اختیار مردم قرار دهند.

وی با اشاره به افزایش قیمت کالاهای لوازم خانگی گفت: سازمان حمایت پس از شرایط به وجود آمده در بازار لوازم خانگی نسبت به حل برخی موضوعات وارد عمل شد و نظرشان براین بود که میزان افزایش قیمت لوازم خانگی در سال جاری بالاتر از تورم ۹.۶ درصدی در نقطه پایانی سال گذشته نباشد.

غزنوی ادامه داد: تولیدکنندگان نیز در این رابطه همکاری‌های لازم را با سایر دستگاه‌ها مدنظر قرار داده‌اند تا افزایش قیمت‌ها بالاتر از تورم نشود، اما قرار بر این شد که در صورت ارائه‌ مدارک و مستندات لازم مبنی بر افزایش قیمت مواد اولیه بیش از رقم ۹.۶ درصدی مربوط به تورم، افزایش قیمت‌ها معادل افزایش قیمت مواد اولیه باشد.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: افزایش قیمت مواد اولیه ناشی از افزایش قیمت فولاد و مواد اولیه پتروشیمی از جمله ورق ABS است. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به منظور کنترل شرایط بازار ورود کرد و تولیدکنندگان لوازم خانگی تصمیم گرفتند همکاری لازم را در دستور کار قرار دهند تا از این طریق دولت و تولیدکنندگان در یک مسیر کار خود را ادامه دهند./تجارت نیوز

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟