سایر خبرها

خلا 95درصدی در بازار گوشی تلفن همراه

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی گفت: در بازار گوشی تلفن همراه در شرایط حال حاضر خلا ۹۵ درصدی وجود دارد که از ۵ درصد باقیمانده نیز ۱ الی ۲ درصد بار همراه مسافر بوده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،مهدی محبی خصوص آخرین شرایط بازار گوشی تلفن همراه گفت: در حال حاضر در صنف گوشی تلفن همراه کالایی در بازار موجود نیست که دلیل آن را می‌توان در مواردی همچون بسته بودن فروش شرکت‌ها و در کنار آن ممنوع بودن ثبت سفارش و واردات اشاره کرد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی افزود: تا چند روز گذشته کالا‌های مسافری وارد بازار گوشی تلفن همراه می‌شد که این مورد نیز بسته شده و از آنجایی که اگر گوشی تلفن همراه غیرقانونی وارد کشور شود امکان فعال‌سازی و استفاده ندارد، ورود قاچاق آن نیز کاربردی نخواهد داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: تاثیر این شرایط باعث ایجاد رکود در بازار این صنف و در برخی موارد تعطیلی بازار شده و از آنجایی که صنف ما صنف جوانی است می‌تواند پیامد‌های مختلفی را به دنبال داشته باشد.
 
محبی در خصوص شرایط سایر دیگر محصولات مخابراتی گفت: موضوع اصلی در شرایط حال حاضر گوشی تلفن همراه است، اما در کنار آن در زمینه‌هایی مانند تلفن بی‌سیم، باسیم، دستگاه سانترال و سایر محصولات مشابه نیز شرایط یکسان است، زیرا ارزی به آن‌ها تعلق نگرفته است.
 
رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی با تاکید بر خالی شدن بازار از محصولات مورد نیاز گفت: گوشی‌های تلفن همراهی که به آن‌ها ارز دولتی تعلق گرفته بود در شرایط حال حاضر اجازه ترخیص و فروش ندارند تا ارز تعلق گرفته و رفتار شرکت‌ها رصد شود که این امر به خودی خود زمان بر بوده است.
 
وی در ادامه به خلا ۹۵ درصدی بازار از وجود گوشی‌های تلفن همراه اشاره و بیان کرد: از ۵ درصد باقیمانده نیز ۱ الی ۲ درصد بار همراه مسافر بوده و مابقی محصولات نیز چندین بار دست به دست شده که این موضوع بر روی قیمت تاثیر مستقیم دارد.
 
محبی در ادامه به ارائه راهکار پرداخت و گفت: واردات هرچه زودتر کالا‌ها باعث بهبود شرایط بازار و در نهایت تعدیل قیمت‌ها خواهد شد، همچنین کالا‌ها در انبار وجود دارد و برای فروش تنها به اجازه دولت نیاز است که امیدواریم مسئولین با واکنش هرچه زودتر شرایط را بهبود ببخشند./میزان
 
انتهای پیام/

نظر شما چیست؟