سایر خبرها

کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند درتاریخ 24 و 25 مرداد برگزار می شود

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا با اشاره به بررسی صنعت اینترنت اشیای ایران در کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند، گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث روز دنیا در حوزه فناوری‌های هوشمند موضوع اینترنت اشیا است که در مدت کوتاهی مورد توجه اکثر نهادهای علمی دنیا قرار گرفته و به رتبه‌های نخست تحقیقاتی صعود کرده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مهندس محمد قیصری گفت: در همین ارتباط در ایران نیز با عنایت به اسناد بالادستی در زمینه توسعه مراکز پژوهشی و دانش‌بنیان و نیز تصمیمات مدیران کشوری در زمینه رشد همزمان فناوری ایران با کشورهای توسعه یافته، نیاز است تا تحقیقات و پژوهش در بخش‌ها و رشته‌های مختلف علمی در سطح ملی و بین‌المللی ارتقاء یافته و با کشورهای برتر علمی در دنیا همسان شود.

وی افزود: از این رو در شرایط کنونی برگزاری نشست تخصصی در این زمینه در حاشیه کنگره جهانی فناوری های هوشمند 2018 ضروری به نظر می‌رسد و بر همین اساس این نشست تخصصی توسط این مرکز که همکاری نزدیکی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مراکز معتبر آموزشی و دانشگاه های سراسر کشور دارد، برگزار می‌شود.

قیصری گفت: در این نشست تخصصی که با عنوان “هوشمندسازی به سبک اینترنت اشیا” برگزار می‌شود، اساتید حوزه در موضوعاتی نظیر سلامت هوشمند امنیت اینترنت اشیا، کسب و کار تجاری سازی اینترنت اشیا و رایانش ابری و اینترنت اشیا سخنرانی خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در این نشست ابتدا معرفی جامعی از اینترنت اشیا خواهد شد و سپس مهندس خوشوقت از اساتید و متخصصان این حوزه در حوزه سلامت هوشمند موضوعاتی نظیر پایش آنی مبتنی بر اینترنت اشیا، پیش‌بینی و اعلام تغییرات علائم حیاتی و محیطی افراد با پایش علائم حیاتی و … را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

قیصری خاطرنشان کرد: مهندس ایلوخانی در حوزه امنیت اینترنت اشیا شرکت‌کنندگان را با موضوعاتی نظیر Encryption, Symetric, Algorithm و … آشنا خواهد کرد. همچنین دکتر محبان در حوزه کسب و کار تجاری‌سازی اینترنت اشیا به تشریح کسب و کار و تعریف تجاری‌سازی و اهمیت آن در اینترنت اشیا و … می‌پردازد و مهندس کریمی در حوزه رایانش ابری و اینترنت اشیا سخنرانی خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به سیاست‌های کلی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا در جهت توسعه فناوری‌های هوشمند بویژه موضوع اینترنت اشیا در کشور از طریق همکاری با مراکز آموزشی و حضور در گردهمایی‌های علمی اظهار کرد: در ارتباط با این کنگره مرکز تحقیقات اینترنت اشیا همکاری بسیار نزدیک و تنگاتنگی با ستاد برگزاری این رویداد داشته و امید است نتایج و خروجی‌های این نشست بتواند کمک شایانی به حوزه فناوری‌های هوشمند در کشور کند.    

مهندس قیصری بیان کرد: در این کنگره گواهینامه‌های بین‌المللی با موضوعات شهر هوشمند امنیت فناوری اطلاعات و … بر اساس کارگاه‌های آموزشی برگزار شده به شرکت کنندگان اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس توافقات صورت گرفته با ستاد برگزاری این کنگره مقرر شد در پایان نشست تخصصی هوشمندسازی به سبک اینترنت اشیا گواهینامه تخصصی اینترنت اشیا به شرکت کنندگان اعطا شود.

مهندس قیصری یادآور شد: در این کنگره نمایندگانی از 10 کشور پیشگام در حوزه فناوری‌های هوشمند نظیر اسپانیا، ایتالیا، یونان، کره جنوبی و … حضور خواهند داشت که با برگزاری پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی به بحث و تبادل نظر در موضوعات مختلف از جمله شهر هوشمند،  امنیت در فناوری اطلاعات و … خواهند پرداخت که البته حضور این حجم از مهمانان بین‌المللی در شرایط تحریم اتفاقی مهم در منطقه و حتی جهان می‌تواند باشد.

دبیر اجرایی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا اظهار کرد: امید است با همت و همکاری نهادهای دلسوز کشور شرایط جهت ارتقای سطح دانش متخصصان داخلی در حوزه اینترنت اشیا با روند سریعتری امکانپذیر شود.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند (ISC 2018)، در تاریخ 24 و 25 مرداد ماه جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می­‌شود./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟