سایر خبرها

انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید

به نظر می‌رسد که سونی برای عرضه و انتشار جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید ۹.۰ از سایر تولیدکنندگان موبایل اشتیاق بیش‌تری دارد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هفته گذشته بود که شرکت گوگل از جدیدترین نسخه سیستم عامل مخصوص گوشی‌های هوشمند یعنی اندروید ۹.۰ موسوم به اندروید پای (android Pie) به صورت رسمی رونمایی کرد تا شرکت‌های تولیدکننده موبایل بتوانند با توسعه و تطابق آن با گوشی‌های هوشمند خود در اسرع وقت دستگاه‌های الکترونیکی و محصولات خود را به اندروید ۹.۰ ارتقاء داده و به‌روزرسانی کنند.

البته گوشی‌های گوگل که سری «پیکسل» نام دارند، همواره از نخستین گوشی‌هایی هستند که به جدیدترین نسخه از اندروید مجهز می‌شوند. حالا به نظر می‌رسد که شرکت ژاپنی سونی برای عرضه و انتشار زودهنگام اندروید ۹.۰ برای برخی از جدیدترین پرچمدارانش بسیار مشتاق است و به همین دلیل هم نام برخی از دستگاه‌های موردنظرش را اعلام کرده است تا به کاربرانش نوید بدهد که قادر خواهند بود به زودی گوشی‌های پرچمدار خود را به‌روزرسانی کنند.

این دستگاه‌ها طبق اعلام سونی به شرح زیر خواهد بود:

سونی اکسپریا ایکس زد ۲

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ کامپکت

سونی اکسپریا ایکس زد ۲ پریمیوم

سونی اکسپریا ایکس زد ۱

سونی اکسپریا ایکس زد ۱ کامپکت

سونی اکسپریا ایکس زد ۱ پریمیوم

سونی همچنین به کاربرانش اعلام کرده است که احتمالا در ماه سپتامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی قادر خواهند بود گوشی‌های مذکور را به جدیدترین نسخه از سیستم عامل اندروید ( نسخه ۹.۰ ) مجهز کنند. البته به نظر می‌رسد که بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل  اندکی در انتشار به‌روزرسانی نسخه جدید سیستم عامل اندروید برای سری‌های مختلف گوشی خود تاخیر داشته‌اند چراکه سال گذشته بود که گوگل آن را برای استفاده توسعه‌دهندگان و شرکت‌های سازنده موبایل در جهان عرضه و ارائه کرده بود.

این شرکت‌ها طبق معمول، در ابتدا برای گوشی‌های پرچمدار و بالارده خود نسخه‌های جدید اندروید را قرار داده و منتشر می‌کنند و سپس به فکر سایر گوشی‌های میان رده و پایین رده خود می‌افتند.

برندهای تکنولوژی و شرکت‌های تولیدکننده موبایل در سراسر جهان که از سیستم عامل اندروید برای پلت‌فرم گوشی‌های خود استفاده می‌کنند، موظفند هر ساله با معرفی نسخه‌های جدید اندروید توسط گوگل به‌عنوان شرکت توسعه‌دهنده این سیستم عامل، نسخه‌های دریافتی را با توجه به نیاز و قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند تولیدشده خود، بازطراحی کرده و سپس آن را به‌صورت همگانی در دسترس عموم کاربران گوشی‌های موردنظر قرار داده و منتشر کنند.

این در حالیست که باید نسخه اندروید ۹ برای گوشی‌های جدید عرضه شود، شرکت‌های تکنولوژی در حال حاضر به تدریج درحال پیشروی به سمت و سوی اندروید ۸ هستند.

 

ایسنا/

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟