سایر خبرها

مالیات ارزش افزوده واحد‌های تولیدی برای دوره ۶ماهه حذف شود

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: پیشنهاد ما حذف درآمد ۷۰هزار میلیاردی دولت نیست بلکه پیشنهاد ما این است که در یک بازه زمانی ۶ تا ۷ ماهه دریافت مالیات ارزش افزوده واحد‌های تولیدی صفر شود.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد شریعتمداری در افتتاحیه نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک با بیان اینکه صنایع کوچک و متوسط ستون فقرات صنایع هستند، اظهار کرد: نقشی که این صنایع در ابداعات دارند بی بدیل هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ۴۵ درصد اشتغال کشور در اختیار صنایع کوچک است، افزود: این صنایع بالغ بر ۱۱.۵ درصد از کل صادرات غیرنفتی و ۱۰ درصد از صادرات صنعتی را در اختیار دارند.

وی با بیان اینکه در این برهه زمانی مالیات واحد‌های تولیدی تعدیل شود، گفت: به هیچ عنوان پیشنهاد ما حذف درآمد ۷۰ هزار میلیاردی دولت نیست بلکه در یک بازه زمانی ۶ تا ۷ ماهه دریافت مالیات ارزش افزوده واحد‌های تولیدی صفر شود.

شریعتمداری تاکید کرد: باید در بهره ور کردن صنایع کوچک و متوسط کار را به نحو بهتری پیش برد و نقاط ضعف را از بین برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط باید در بازارهای همسایه و دوردست حضور پیدا کنند، تولید برای صادرات از شعارهای پیش روی ما است.

شریعتمداری گفت: دفتری را در واحدهای استانی برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی ایجاد کرده ایم تا مشکلات ریالی و ارزی را حل کنیم.

وی افزود: واحدهای تولیدی باید در بازار ثانویه تامین اعتبار شوند در حالیکه تا یک هفته قبل ارز مبادله ای می گرفتند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اینکه باید از این صنایع برای تامین مواد اولیه با ارز کنونی حمایت شود، اظهار کرد: بسته حمایت از واحدهای تولیدی یکشنبه هفته بعد به هیات دولت می رود و باید این منابع را به فوریت تخصیص دهیم تا همه واحدهای تولیدی از یارانه سود تسهیلات بهره مند شوند.

شریعتمداری گفت: صندوق حمایت از صنایع برای حمایت از تولید و صنایع می تواند ضمانت نامه دهد اما، سرمایه این صندوق محدود است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟