اخبار لوازم خانگی

یک مخترع ایرانی موفق به طراحی صندلی ارگونومیک شد

یک مخترع ایرانی موفق به طراحی صندلی ارگونومیک شد که به صورت هوشمند با وضعیت بدن تغییر پیدا می کند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  عدم وجود استانداردهای لازم در صندلی های موجود از یک سو و عدم تناسب با قامت و فرم بدن کاربران از سوی دیگر منجر به بروز عادات غلط و ناهنجاری های ساختار اسکلتی عضلانی می شود. از این رو یک مخترع ایرانی موفق به طراحی صندلی هوشمند ارگونومیک شد.

این صندلی ارگونومیکی هوشمند به لحاظ تکنولوژی به کار رفته و طراحی منحصر به فرد خود به صورت کاملا خودکار و هوشمند قابلیت های متعددی دارد.

پیشگیری از عارضه های ستون فقرات، پیشگیری از دردهای ناحیه گردن و شانه، ایجاد گردش خون موثر و مناسب، شناسایی وضعیت نامناسب بدن کاربر و اعلام هشدار صوتی جهت اصلاح وضعیت موجود از ویژگی های این صندلی محسوب می شود.

به لحاظ گسترده استفاده از ابزار صندلی، کاربرد آن بسیار وسیع بوده و در اکثر مشاغل جزو لاینفک ابزار مورد نیاز کارمندان به شمار می آید.

این دستگاه هم به لحاظ طراحی منطبق بر ساختار اسکلتی و آناتومی بدن و هم به لحاظ هوشمند آنالیز وضعیت بدن کاربر و تطبیق با آن به صورت کامل از بروز هر نوع عارضه ای جلوگیری خواهد کرد. مزیت این دستگاه این است که می تواند به صورت هوشمند ارتفاع پایه صندلی را با طول پایین تنه کاربر تنظیم کند. همچنین ارتفاع قسمت پشتی صندلی متناسب با طول بالاتنه و فرم ستون فقرات کاربر قابل تنظیم است.

از دیگر مزیت های این صندلی ارگونومیکی تنظیم هوشمند ارتفاع دسته صندلی متناسب با اهرم های بازویی کاربر، تنظیم هوشمند ناحیه حمایتی پشت گردن، مجهز به سنسورهای مختلف جهت آنالیز وضعیت بدن کاربر و اعلام هشدارهای لازم هستند.

این طرح توسط بابک عظیمی ثانوی در فستیوال نوآوری های صنعت تجهیزات ورزشی و توانبخشی که توسط فن بازار ملی ایران برگزار شده بود، ارائه شد./مهر

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟