اخبار لوازم خانگی

تنش های تجاری آمریکا و چین دامن‌گیر هواوی شد!

هواوی که به عنوان یکی از شرکت های مطرح تولید کننده گوشی هوشمند و تجهیزات مخابراتی شناخته می شود، از توسعه نسل جدید اینورترهای خورشیدی ارزان قیمت خبر داده که وظیفه کنترل و مدیریت انرژی تولید شده پنل های خورشیدی برای مصرف وسایل خانگی را برعهده دارد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هواوی که به عنوان یکی از شرکت های مطرح تولید کننده گوشی هوشمند و تجهیزات مخابراتی شناخته می شود، از توسعه نسل جدید اینورترهای خورشیدی ارزان قیمت خبر داده که وظیفه کنترل و مدیریت انرژی تولید شده پنل های خورشیدی برای مصرف وسایل خانگی را برعهده دارد.

این شرکت چینی پیش از این اعلام کرده بود که به دنبال عرضه اینورترهای FusionHome در بازار آمریکا است.

تحلیل گران پیش بینی می کردند که این سری محصولات هواوی با قیمتی حدود 100 تا 200 دلار در اختیار مشتریان قرار بگیرد و این در حالی است که نمونه های مشابه با قیمتی حدود 1000 تا 1500 دلار در بازار موجود هستند.

 اما با توجه به اعمال تعرفه 25 درصدی بر روی کالاهای الکترونیکی چینی از سوی دولت ترامپ این سری اینورترها دیگر از مزیت ارزان قیمت بودن برخوردار نیستند.

شرکت چینی هواوی برای رقابت با سایر شرکت های از جمله اینفیز انرژی و سولار ادج باید هزینه ها را کاهش بدهد و یا قیمت محصولات خود را افزایش دهد.

این برند چینی تاکنون به انتشار این خبر واکنشی نشان نداده و اطلاعات رسمی در این خصوص وجود ندارد.

سخنگوی این شرکت در ماه جولای عنوان کرد: هواوی قصد دارد تا در تابستان سال جاری سری جدید محصولات خود را روانه بازار امریکا کند.

 به گفته تحلیل گران، تعرفه های گمرکی در صورت اجرا شدن در 23 آگوست، محصولات هواوی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

 انتظار می رود با تصویب لایحه ای با امضای 'دونالد ترامپ' رییس جمهوری آمریکا با بودجه بی سابقه 717 میلیارد دلاری در تاریخ نیروهای مسلح آن کشور و با تهدید دانستن چین در این قانون و تاکید بر تقویت روابط نظامی آمریکا با تایوان، عملا روابط تجاری دو کشور تیره تر شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟