اخبار لوازم خانگی

واردات قانونی قطعات بی کیفیت بلای جان خریداران کالای قاچاق شد

واردات قطعات بی کیفیت یکی دیگر از روش های غیر اخلاقی بازار لوازم خانگی است که عده ای سودجو پس از واردات قانونی این قطعات و مونتاژ آن، محصول نهایی بسیار بی کیفیت را به واسطه برچسب یک برند معروف، تحت کالای به اصطلاح بانه ای راهی بازار می کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی حال و هوای خوبی ندارد چرا که محدودیت عرضه در مقابل افزایش تقاضا باعث گرانی به حد و حصر اقلام در این بازار شده است. از طرفی تبعات شرایط به وجود آمده سرازیر شدن تقاضا ها به سوی کالای قاچاق است، موضوعی که بازار به اصطلاح بانه ای ها را داغتر از همیشه می کند.

کاهش قدرت خرید مردم باعث شده تا خریداران به بهانه قیمت ارزانتر کالاهای قاچاق، بیش از پیش به سمت این بازارها حجوم بیاورند اما در این شرایط اوضاع برای خریداران این کالاها نیز بدتر هم شده و پس از خرید این کالاها متوجه شده اند که کلاه بزرگی سرشان رفته است.

محمد طحان پور؛ رئیس اتحادیه لوازم خانگی در همین ارتباط به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : قاچاق کالا که می گویند رسمی یا غیر رسمی، رسمی به این صورت است که افرادی از طریق گمرک و کاملا قانونی قطعات منفک، مانند کولرگازی را وارد می کنند و پس از پرداخت تمامی حق و حقوق گمرک، این قطعات را از گمرک خارج کرده و در برخی از کارخانجات که فیلم و عکسشان را هم خودمان دیده ایم، با برچسب های تقلبی راهی بازار می کنند.

وی در ادامه افزود : جنس های بسیار بی کیفیت را به واسطه برچسب فلان برند در بازار می فروشند و برای خدمات پس از فروش هم یک شماره معرفی می کنند که هیچ وقت کسی پاسخگو نیست.

طحان پور تصریح کرد : گره کار در افزایش قیمت ها و بودن قوانین دست و پا گیر مانند افزایش تعرفه ها است که به خودی خود باعث می شود قاچاق کالا سود بیشتری داشته باشد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی ادامه داد : نکته جالبی که وجود دارد این است که بین قیمت کالاهای قاچاق برندهای معتبر با بازار نهایتا بین 20 تا 30 درصد اختلاف وجود دارد. اما میبینیم که در همین برندهای معتبر که به عنوان مثال کولرگازی آنها در بازار به صورت اصلی 6 میلیون تومان است، قیمت قاچاق آن 2 تا 3 میلیون تومان برای مشتری محاسبه می شود. در واقع این کولرگازی همان کالای بی کیفیتی است که برچسب برند معتبر دارد و این مصرف کننده است که متضرر می شود.

وی گفت : قطعات بی کیفیت پس از ورود قانونی به کشور، مونتاژ شده و با برچسب یک برند معتبر خارجی به عنوان کالای بانه ای به فروش می رسد. در این میان تنها خریدار است که دو طرف متضرر شده چراکه نه کالای قاچاق برند اصلی را خریده و از طرفی هزینه ای را پرداخت کرده که بی فایده بوده است.

محمد طحان پور در پایان خاطرنشان کرد : متاسفانه هنوز برای رصد این کالاها راهکار مناسبی پیدا نشده چراکه پس از ورود به بازار دارای برچسب یک برند معتبر هستند و این اتفاق کار را برای کشف آن سخت می کند.

انتهای پیام/
 

نظر شما چیست؟