اخبار لوازم خانگی

ساز فروشندگان لوازم خانگی برای افزایش قیمت ۲۰ درصدی کوک شد

اگرچه از ابتدای سال تا کنون به دلایل مختلف شاهد افزایش قیمت کالا در بازار لوازم خانگی بودیم اما بر اساس اخبار رسیده قرار است از صبح فردا تولیدکنندگان داخلی افزایش قیمت ۲۰ درصدی را بر روی کالاهای خود اعمال کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی پس از نوسانات شدید ارزی دچار چالش های فراوانی شد که مهمترین آن کاهش عرضه به بازار آن هم در شرایط رشد چشمگیر تقاضا بود.

کاهش عرضه یا اگر بخواهیم بهتر بگوییم احتکار کالا مهمترین فاکتور افزایش قیمت محصولات در بازار بود که در این میان از نبود نظارت های موثر هم نمی توان چشم پوشی کرد. برخی از واحدهای صنفی که پیش از نوسانات ارزی و مشکلات پیرامون آن، کالاهای مورد نیاز خودرا با نرخ مصوب از کارخانه های تولیدی خریداری کرده بودند، در شرایط بحران اقدام به فروش چند برابری قیمت مصوب کارخانه کردند که این مهم باعث برهم خوردن نظام خرید در بازار لوازم خانگی کشور شد.

کارخانه های تولیدی در شرایطی از عرضه کالا به بازار امتناع می کردند که خواستار مشخص شدن قیمت های نهایی محصولات در بازار بودند. اگرچه برخی از شرکت های تولیدکننده داخلی از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت نیز داشته اند.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» عنوان کرد که از صبح فردا تقریبا تمامی کالاهای بازار لوازم خانگی مجددا رشد قیمتی ۲۰ درصدی خواهند داشت.

محمد طحان پور؛ رئیس اتحادیه لوازم خانگی در این باره به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : در مورد اینکه مجوزی از طرف سازمان یا نهاد خاصی برای افزایش قیمت ۲۰ درصدی صادر شده باشد، به اتحادیه لوازم خانگی ابلاغ نشده است اما واقعیت این است که افزایش قیمت وجود دارد و این مهم از ابتدای سال اتفاق افتاده است.

وی  گفت : خلاصه ماجرا رشد چشمگیر قیمت مواد اولیه است و در این شرایط تولیدکننده راهی جز افزایش قیمت نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران» خبرهای رسیده حاکی از آن است که از صبح فردا شاهد افزایش قیمت ۲۰ درصدی کالاها در این بازار خواهیم بود اما در این میان این پرسش مطرح است که آیا افزایش قیمت با توجه به کاهش قدرت خرید مردم باعث کاهش تقاضا در بازار نخواهد شد؟ از طرفی در شرایطی که این افزایش قیمت اعمال شود تولیدکنندگان داخلی دیگر بهانه ای برای عدم عرضه محصولات به بازار نخواهند داشت، در نتیجه آیا از صبح فردا بازار تشنه لوازم خانگی از کالا سیرآب می شود؟

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟