اخبار لوازم خانگی

سامسونگ فناوری های آینده زندگی متصل را معرفی کرد

کنفرانس سالانه شرکت سامسونگ امروز پنج شنبه 8 شهریور در برلین آلمان برگزار شد. سامسونگ در این کنفرانس بار دیگر نشان داد که چطور فناوری های پیشرفته این شرکت با اتکا به هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می توانند زندگی ما را راحت تر کرده و در عین حال راحتی خیال و امنیت ما را تقویت کنند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، کنفرانس سالانه شرکت سامسونگ امروز پنج شنبه 8 شهریور در برلین آلمان برگزار شد. سامسونگ در این کنفرانس بار دیگر نشان داد که چطور فناوری های پیشرفته این شرکت با اتکا به هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می توانند زندگی ما را راحت تر کرده و در عین حال راحتی خیال و امنیت ما را تقویت کنند.

اچ اس کیم، مدیرعامل بخش لوازم الکترونیکی سامسونگ در این کنفرانس گفت “سامسونگ با اتکا به موقعیت خاص خود می تواند انواع محصولات و خدمات پیشرفته را در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در تلویزیون ها، نمایشگرها، لوازم خانگی و البته گوشی های موبایل در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد. ما قصد داریم عصری جدید از زندگی متصل را محقق کنیم که در آن محصولات و خدمات ما بتوانند براحتی با یکدیگر تعامل کرده و زندگی مصرف کنندگان مان را غنی تر، هوشمندتر و لذتبخش تر کنند»

 در آستانه زندگی جدید

شرکت سامسونگ اکنون پیشرو در استفاده از قابلیت های هوش مصنوعی و نسل پنجم اینترنت برای کاربران است و با سرمایه گذاری های چند میلیارد دلاری در این عرصه به دنبال ایجاد حداکثر همگرایی میان انواع سخت افزارها، نرم افزارها و خدمات خود است. سامسونگ همچنین مراکز تحقیقاتی متعددی از جمله در کمبریج انگلستان ایجاد کرده است و انتظار می رود تا سال 2020 حدود هزار محقق سرشناس در دفاتر متعدد این مرکز در سراسر جهان مشغول به تحقیق روی طراحی و توسعه هوش مصنوعی با محوریت کاربران شوند تا همه بتوانیم زندگی هوشمندتر مطابق با سلیقه شخصی خودمان داشته باشیم.

ایجاد زیرساخت برای نسل آینده شبکه ها در واقع پیش نیاز ورود به عصر آینده زندگی متصل است. شرکت سامسونگ در این عرصه هم نقشی فعال داشته و در زمینه تثبیت استانداردهای صنعتی 5G فعالیت های زیادی را انجام داده است. این شرکت اکنون پیشتاز عرضه عمومی شبکه های نسل آینده در اواخر سال جاری خواهد بود و پیش بینی می شود اولین خدمات پهن باند خانگی (5G Fixed Wireless Access) را در آمریکا راه اندازی کند.

تحولی جدید در کیفیت تصویر با معرفی رزولوشن 8K

شرکت سامسونگ همچنان به تحول آفرینی در صنعت محصولات بصری ادامه داده و تلویزیون QLED 8K خود را در ایفا معرفی کرد که با استفاده از هوش مصنوعی می تواند تصاویر عادی را به کیفیت 8K ارتقا دهد. این سری از تلویزیون های سامسونگ که در چهار اندازه فوق بزرگ (65، 75 و 82 و 85 اینچ) عرضه خواهد شد دارای قابلیت های جدیدی در حوزه 8K مانند رزولوشن واقعی 8K، Q HDR 8K و پردازنده 8K خواهد بود که در کنار هم می توانند تصاویر را با کیفیت واقعی 8K به شما عرضه کنند.

رزولوشن واقعی 8K می تواند روشنایی تا 4000 نیت را تولید کند. در عین حال Q HDR 8K در کنار HDR10+ بهترین تجربه از تماشای رنگ های واقعی را به شما عرضه می کند. امکان ارتقای کفیت تصویر تا 8K در این تلویزیون ها با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت هردوی تصویر و صدا را تقویت کرده و بدون توجه به کیفیت اولیه، آنها را به 8K می رساند.

شرکت سامسونگ همچنین سری وال (Wall) خود را معرفی کرد که یک ال ای دی بزرگ پیشرفته برای محیط های باز و بیرونی است. سری وال که بصورت مدولار طراحی شده قابلیت تنظیم با سلیقه مشتری را داشته و او می تواند به هر شکلی که بخواهد آن را در محیط موردنظر خود استفاده کند.

ساموسنگ از مدل 49 اینچی جدید سری فریم خود نیز در این کنفرانس رونمایی کرد که با اضافه شدن یک قابلیت جدید به کاربران امکان می دهد خیلی ساده از میان هزاران گزینه موجود، انواع آثار هنری مورد علاقه خود را پیدا کرده و روی این تلویزیون نمایش دهند. بخش فروشگاه هنر این تلویزیون همواره در حال توسعه آثار تحت پوشش خود بوده و اکنون بیش از 850 اثر از هنرمندان سرشناس و از موزه های برلین، ویکتوریا و تیت را در خود جای داده است.

در عرصه صدا نیز با معرفی ساندبارهای سری 9 و 8 سامسونگ که با همکاری برند معتبر هارمان کاردون طراحی شده است، کیفیت صدا به سطحی جدید ارتقا پیدا کرده است. هردوی این ساندبارها از فناوری های Dolby Atmos و DTS:X پشتیبانی کرده و می توانند صدایی کاملا فراگیر ایجاد کنند.

ایده های جدید در دنیای لوازم خانگی

زندگی های مدرن ما به سمت فناوری هایی حرکت می کنند که نقش های متعددی در زندگی ما بازی خواهند کرد. در چنین دنیایی آشپزخانه به مرکز فرماندهی تبدیل شده و بقیه لوازم خانه همه به شکل دستیارهایی هوشمند به شما کمک خواهند کرد. متناسب با همین خواست جهانی برای تغییر در سبک زندگی، سامسونگ نیز با عرضه انواع محصولات و خدمات مجهز به هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، توانسته است سبک زندگی جدید را به شما معرفی کند.

کاربران با استفاده از یخچال های فامیلی هاب سامسونگ می توانند تجربه زندگی راحت تر را داشته باشند. این سری از محصولات سامسونگ مجهز به یک صفحه لمسی بزرگ هستند که با استفاده از آن می توانید همه لوازم متصل از جمله دستگاه های شرکت های ثالث را کنترل کنید. بیکسبی و Voice ID اطلاعات لازم را بصورت فوری و شخصی در اختیار شما قرار می دهند و در عین حال برنامه ریز غذا (Meal Planner) روی این یخچال نیز دستورغذاهای متعدد و متنوعی را بسته به سلیقه شما پیشنهاد می دهد.

Dual Cook Flex نیز همه نیازهای شما در حوزه رژیم های غذایی برآورده می کند. با استفاده از درب انعطاف پذیر و عملکرد پخت دوگانه این دستگاه، شما می توانید نگرانی تک تک اعضای خانواده در زمینه حفظ رژیم غذایی شان را رعایت کنید. قابلیت Cooking Guide هم به شما کمک می کند تا بسته به مواد غذایی و نوع غذا، اجاق مناسب برای پخت را انتخاب کنید.

ماشین های لباسشویی کوییک درایو (QuickDrive) سامسونگ نیز توانسته است زندگی کاربران را بهتر کند. این ماشین ها بدون هیچ تغییری در کیفیت شستشو، می توانند لباس های شما را در نصف زمان معمول بشویند. بعلاوه سیستم Q-Rator نیز به شکل یک دستیار هوشمند در این کار به شما کمک می کند. قابلیت Laundry Planner این دستیار با دادن امکان تعیین ابتدا و انتهای هر چرخه شستشو، از هدررفت وقت شما برای شستن لباس جلوگیری می کند.

تجربه نسل آینده موبایل

سامسونگ در کنفرانس ایفای خود همچنین پیشرفته ترین موبایل موجود یعنی گلکسی نوت 9 را معرفی کرد که پیش از این در نیویورک رونمایی شده بود. گلکسی نوت 9 برای کسانی طراحی شده است که به دنبال بهترین بهترین ها هستند. این گوشی در دو نسخه با حافظه های داخلی 128 و 512 گیگابایتی طراحی شده و با استفاده از کارت حافظه microSD امکان افزایش تا یک ترابایت را هم دارد. باتری 4000 میلی آمپری این گوشی به کاربر امکان می دهد بدون نگرانی از خاموش شدن دستگاه، از آن برای تماس و پیام استفاده کرده و البته با دوربین هوشمند گوشی، بهترین تصاویر را ذخیره کند. قلم S Pen این گوشی نیز با اضافه شدن قابلیت بلوتوث کم مصرف (BLE) متحول شده و به کاربر امکان می دهد حتی از فاصله 10 متری با گوشی خود عکس گرفته یا اسلایدهای پرزنتیشن خود را روی آن تغییر دهد.

گلکسی نوت 9 همچنین با دکس سامسونگ سازگاری کامل داشته و تجربه کار با یک کامپیوتر خانگی را به شما منتقل می کند. در این حالت گوشی تنها با یک کابل HDMI به نمایشگر متصل شده و سپس یک دسکتاپ مجازی ظاهر می شود. البته در کنار همه این قابلیت ها و کارآیی بالا، گلکسی نوت 9 با اتکا به ناکس سامسونگ، امنیت داده های شما را هم بصورت کامل حفظ می کند.

محصول دیگری که در ایفا نمایش داده شد ساعت هوشمند گلکسی واچ بود. این محصول زیبایی ساعت های سنتی را با فناوری های هوشمند ترکیب کرده است. باتری جدید امکان کار تا بیش از 80 ساعت را فراهم کرده و به این ترتیب نیازی به شارژ هر روزه آن نیست. در ضمن با توجه به امکان اتصال LTE حتی بدون داشتن گوشی همراه خود هم می توانید با گلکسی واچ متصل بمانید. با توجه به حساسیت فزاینده کاربران به سلامت خود، گلکسی واچ اکنون با نسخه های بهینه ای از رهگیر میزان استرس و خواب و نیز راهنمای ورزش عرضه شده است.

نمایشگاه ایفای سامسونگ از جمعه 9 شهریور تا چهارشنبه 14 شهریور در شهر برلین آلمان برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟