اخبار لوازم خانگی

QLED سامسونگ با کیفیت 8K واقعی

شرکت سامسونگ در جریان کنفرانس سالانه خود در رخداد موسوم به ایفا ۲۰۱۸ از سری جدید تلویزیون‌های QLED خود با نام Q900R رونمایی کرد .

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت سامسونگ در جریان کنفرانس سالانه خود در رخداد موسوم به ایفا ۲۰۱۸ از سری جدید تلویزیون‌های QLED خود با نام Q900R رونمایی کرد که دارای کیفیت 8K بوده و قابلیت ارتقای کیفیت تصاویر عادی تا حد 8K را هم دارند. این سری از تلویزیون‌های سامسونگ که در چهار اندازه فوق بزرگ (65، 75 و 82 و 85 اینچ) عرضه خواهد شد دارای قابلیت‌های جدیدی در حوزه 8K مانند رزولوشن واقعی 8K ، Q HDR 8K  و پردازنده 8K خواهد بود که در کنار هم می‌توانند تصاویر را با کیفیت واقعی 8K به شما عرضه کند.

تلویزیون‌های QLED 8K سامسونگ بخشی از چشم‌انداز بلندمدت این شرکت برای پیشتازی در دنیای 8K و دقیق‌ترین کیفیت تصویر ممکن است. مدل Q900R سامسونگ می‌تواند بیشینه روشنایی تا ۴۰۰۰ نیت را تولید کند. همچنین این تلویزیون با تراکم پیکسلی 8K، دارای تراکم پیکسلی چهاربرابر بیشتر از یک تلویزیون 4K UHD  و ۱۶ برابر بیشتر از یک تلویزیون فول‌اچ‌دی است.

جانگسوک چو، مدیر ارشد بخش نمایشگرهای سامسونگ می‌گوید «سامسونگ در سال‌های گذشته بصورت خستگی‌ناپذیری تلاش کرده است این صنعت را در حوزه کیفیت تصویر به جلو ببرد و وقتی به آینده نمایشگرها نگاه می‌کنیم حضور QLED 8K با قابلیت ارتقای تصویر به 8K با هوش مصنوعی یک ضرورت است. خیلی خوشحالیم که می توانیم مدل Q900R را به کاربران خودمان معرفی کنیم تا مطمئن باشند تجربه آنها در حد رنگ، شفافیت و صدایی فوق‌العاده در مدل‌های جدید 8K ما خواهد بود.»

فناوری سامسونگ برای ارتقای کفیت تصویر تا 8K در این تلویزیون‌ها با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت تصویر ورودی را تقویت کرده و بدون توجه به کیفیت اولیه، آنها را به 8K می‌رساند. چه کاربر در حال تماشای فیلم از طریق استریم کردن، دستگاه پخش با اتصال HDMI، از روی USB یا حتی انتقال صفحه موبایل روی تلویزیون باشد، فناوری ارتقای 8K منبع را تشخیص داده و کیفیت را به شکلی ارتقا می‌دهد که تصویر نهایی بصورت 8K به چشم شما برسد. تلویزیون Q900R همچنین مجهز به قابلیت Direct Full Array Elite است که امکان بهینه‌سازی کنتراست و کنترل دقیق نوردهی از پشت را فراهم کرده و در عین حال امکان تولید ۱۰۰ درصد حجم رنگ در این تلویزیون‌ها باعث می‌شود کاربر بتواند میلیاردها رنگ را بصورت دقیق و خالص مشاهده کند.

از آنجا که تمرکز ما بر کارآمدی هرچه بیشتر محصولاتمان است، مدل Q900R اکنون مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را دارد که به کاربر امکان می‌دهد علاوه بر تجربه کیفیت فوق‌العاده صدا و تصویر، بصورتی متفاوت از تلویزیون خود استفاده کند. بطورمثال این تلویزیون با استفاده از One Remote خود بصورت خودکار مجموعه‌ای از دستگاه‌ها مانند کنسول بازی، سینمای خانگی، بلوری پلیر و غیره را شناسایی کرده تا کاربران به جای استفاده از ریموت کنترل‌های متعدد تنها با ریموت کنترل تلویزیون تمامی دستگاه‌های جانبی متصل را مدیریت کنند. حالت Ambient Mode نیز برای هماهنگ کردن هرچه بیشتر تلویزیون با محیط زندگی شما بهینه سازی شده است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید تصویر تلویزیون را با تصویر زمینه دیوار پشت تلویزیون تطبیق دهید به گونه‌ایی که تلویزیون شما نامرئی به نظر برسد. اتصال نامریی One Invisible Connection که بصورت استاندارد با طول ۵ متر عرضه می‌شود، در قالب یک کابل بسیار باریک و تقریبا نامرئی، برق و تمامی ورودی های صدا و تصویر را از دستگاه‌های جانبی متعدد به تلویزیون منتقل می‌کند تا به جای اتصال چندین کابل متعدد به تلویزیون تمامی دستگاه‌ها را تنها با یک کابل به تلویزیون جدید متصل نمایید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟