سایر خبرها

رباتی که می تواند نشتی آب در لوله ها را شناسایی کند

پس از 6 سال فعالیت و پژوهش محققان توانستند رباتی را اختراع کنند که با ورود به لوله های آب خرابی لوله ها را پیش از آنکه به یک فاجعه بزرگ تبدیل شوند، گزارش کند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بر اساس آمار جهانی روزانه حدود ۲۰ درصد از آب تصفیه شده و قابل آشامیدن جهان در لوله های آب آسیب دیده و دارای نشتی به هدر می روند.

تحقیقات و بررسی های جامعه مهندسان عمران آمریکای نشان می دهد که این میزان از آب تنها در آمریکا معادل با بیش از ۲۲ میلیون لیتر بوده که می تواند میلیون ها انسان تشنه را سیراب کند.

ابزار ها و فناوری های امروزه که برای پیدا کردن لوله های آسیب دیده به کار می روند آنچنان که انتاظر می رفت خوب عمل نمی کنند و دارای نقطه ضعف های فراوانی هستند چنانکه دیده می شود در مواقع بسیاری لوله های شسکته شده پیدا نمی شوند و در نتیجه حجم زیادی از آب آشامیدنی هدر می رود.

ربات های جدید و ارتقا یافته که توسط محققان دانشگاه MIT تولید شده اند یک انقلاب بزرگ در این حوزه محسوب می شوند. این ربات ها می توانند با نفوذ در درون شبکه آبی و چک کردن لوله ها، لوله های خراب را پیش از آنکه خرابی آنها به یک فاجعه بزرگ آبی تبدیل شود، شناسایی کنند.

نام این ربات دوستار محیط زیست که حاصل 6 سال فعالیت تحقیق و پژوهش است،Lighthouse   بوده که برای استفاده از آن کافی است آن را  در داخل لوله آب قرار دهیم. ربات مذکور با بررسی شدت نیروی مکش حاصل از نشت آب از لوله سوراخ شده، جزئیات مربوط به موقعیت مکانی آن را به اطلاع اپراتور می رساند. سپس می توان ربات را از لوله خارج کرد و نقشه محل نشت آب را از طریق آن به دست آورد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟