اخبار لوازم خانگی

دست دلالان از بازار لوازم خانگی کوتاه می شود؟/ تقاضای کاذب در حال حذف شدن است

بازار لوازم خانگی که به دلیل نوسانات ارزی و افزایش تقاضای کاذب در بازار روزهای پر تلاطمی را سپری می کند، در حل نزدیک شدن به یک ثبات نسبی است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی که به دلیل نوسانات ارزی و افزایش تقاضای کاذب در بازار روزهای پر تلاطمی را سپری می کند، در حل نزدیک شدن به یک ثبات نسبی است.

در روزهایی که دولتی ها مشوق های تولید را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نکردند، ارائه لیست قیمت جدید محصولات با نرخ مصوب کارخانه در حال به ثبات رساندن بازار است. افزایش چشمگیر قیمت تمامی مواد اولیه موجوب شده بود که تولیدکنندگان داخلی عرضه قطره چکانی به بازار را به زیان های سنگین و تعدیل نیروی فراوان ترجیح دهند.

بر اساس این گزارش شرکت های تولیدکننده و واردکننده در هفته گذشته لیست قیمت های جدید محصولات خودرا ارائه کرده اند که بر این اساس شاهد افزایش قیمت 20 درصدی کالاهای تولید داخل و تا حدود 60 درصدی کالاهای وارداتی در کشور بوده ایم. این افزایش قیمت منحصرا به نرخ مصوب کارخانه مربوط بوده و هیچ ارتباطی به حباب قیمتی به وجود آمده در بازار لوازم خانگی کشور را ندارد.

نبود کالا در بازار باعث به وجود آمدن یک جو روانی غیر معقول شده بود که با ورود دلال ها به این بازار آشفته، شاهد به وجود آمدن تقاضای کاذب در بازار بودیم.

سید علیرضا موسوی مجد؛ رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان صوت و تصویر کشور در این خصوص به خبرنگار «ال کا ایران» گفت : تقاضای کاذب در بازار به دلیل جو روانی ایجاد شده بود و در این میان تخلف برخی از عرضه کنندگان کالا، هیزم این آتش شعله ور شد.

وی ادامه داد : همانطور که میدانید شلوغی بازار لوازم خانگی مربوط به شب عید است اما ما شاهد بودیم نوسانات ارزی و مشکلات پیرامون آن سبب شد تا مردم برای خرید کالا مورد نیاز خود به بازار هجوم بیاورند و این دقیقا همان تقاضای کاذب به وجود آمده بود. خریدی که می توانستند در ماه های بعد انجام دهند با شیطنت چند عرضه کننده و ورود دلالان به بازار باعث بر هم خوردن نظم در بازار لوازم خانگی کشور شد.

موسوی مجد با اشاره به اینکه بازار در حال آرام شدن است گفت : ارائه لیست جدید قیمت ها بازار لوازم خانگی کشور را به سمت آرامش هدایت می کند و همانطور که مشاهده می کنید قیمت ها در حال کاهش است.

وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت کارخانه های تولیدی در تامین مواد اولیه تولید چگونه است اظهار کرد : مواد اولیه تولید در کارخانه های کشور موجود است و انتظار می رود در حال حاضر مشکلی برای تولید و عرضه به بازار کشور نداشته باشیم.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران»، به نظر می رسد بازار لوازم خانگی و تولیدکنندگان داخلی در مسیر آرامش نسبی قرار گرفته اند چنانکه از کارخانه های تولیدی خبر می رسد که ارائه لیست قیمت جدید باعث شده تا تولیدکنندگان با خیال آسوده تر به تولید مشغول شوند. انتظار می رود طی هفته های آینده با عرضه بیشتر محصولات به بازار تقاضای کاذب به وجود آمده از بازار حذف و قیمت های واقعی و البته معقول جایگزین آن شود.
 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟