سایر خبرها

شارژرهای قلابی موبایل را چگونه شناسایی کنیم؟

متاسفانه بازار تقلبی فروش ها آن هم در حوزه موبایل بسیار داغ است چراکه اینگونه از کالاها به دلیل ارزان بودن مورد توجه بیشتر مردم قرار می گیرند. با توجه به مضرات فراوان کابل شارژرهای تقلبی در بازار، ضروری است که از نحوه تشخیص اصلی با تقلبی بودن کابل تلفن همراه خود مطلع شوید.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، احتمالا زیاد پیش آمده که به دنبال خرید شارژر موبایل خود به بازار رفته اید و پس از خرید متوجه عدم کارایی مناسب آن شده اید. همانطور که می دانید شارژرهای تقلبی آسیب های جدی به تلفن های همراه شما وارد می کنند تا جایی که با گرم شدن زیاد در حین فرایند شارژ می توانند منجر به انفجار گوشی شما شوند. البته ذکر این نکته ضروری است که استفاده از لوازم جانبی تقلبی در عملکرد تلفن همراه شما نیز تاثیرات منفی فراوانی دارد و باعث کوتاه شدن عمر مفید باطری می شوند.

با توجه به محبوبیت گوشی های سامسونگ، وان پلاس و اپل لوازم جانبی این مدل از گوشی ها نیز به صورت تقلبی آن هم به مقدار بسیار زیاد تولید می شود بر همین اساس خریدارانی که به سراغ اینگونه از کالاها می روند باید از مضررات آن نیز باخبر شوند.

روش های شناسایی شارژرهای تقلبی در 6 برند معروف

پیکسل گوگل: شاخصه بارز شارژر اصلی تلفن های همراه پیکسل گوگل سرعت بسیار بالای شارژ است. هیچ کابل تقلبی توانایی شارژر اصلی را ندارد و در این برند تنها با بررسی همین شاخصه می توانید از اصالت شارژر خریداری شده اطمینان پیدا کنید.

وان پلاس: یکی از سریع ترین فناوری های شارژ در جهان متعلق به تلفن های همراه وان پلاس است. برای تشخیص اصالت شارژر کافیست پس از اتصال آداپتور شارژر به نمایشگر گوشی توجه کنید. اگر علامت فلاش به نماد باتری گوشی بر روی نمایشگر اضافه شد شارژر اصلی و اگر فقط یک آیکون استاندارد شارژ نمایش داده شد، شارژر تقلبی است.

هواوی: برای تشخیص اصالت شارژر در تلفن های همراه هواوی شما نیاز به اسکن اطلاعات بارکد حک شده روی شارژر دارید. در شارژر اصلی اطلاعات با اطلاعات درج شده بر روی اداپتور یکسان و این اطلاعات به طور مشابه بر روی شارژر اصلی نیز وجود دارد.

اپل: دو روش برای پی بردن به اصلی بودن شارژر اپل وجود دارد. اول آنکه رنگ لوگوی اپل در شارژرهای قلابی با شارژر اصلی متفاوت است چنانکه در شارژرهای قلابی شما شاهد یک نوع رنگ پریدگی و روشن تر بودن خواهید بود. دوم آنکه در بیشتر شارژرهای تقلبی از درج عبارت Designed by Apple in California غفلت شده و توجه ای به آن نمی شود.

شیوآمی: شیوآمی از آن دسته تلفن های همراه است که ساخت شارژرهای تقلبی باعث آزار خریدارانش می شود. اما یک راه حل ساده برای حل این مشکل وجود دارد. کابل های شارژر اصلی که توسط کارخانه ساخته می شود بیش از 120 سانتیمتر است. پس اگر کابلی با کمتر از این اندازه دیدید، قطعا تقلبی است.

سامسونگ: متاسفانه تشخیص کابل های اصلی تلفن های همراه سامسونگ کار بسیار دشواری است اما اگر بخواهیم چند مشخصه برای اصالت شارژر بگوییم باید بدانید که شارژرهای تقلبی بسیار سریع داغ می شوند. همچنین در اکثر کابل های تقلبی سامسونگ عبارت های A+ و Made in China درج شده است.

نظر شما چیست؟