اخبار لوازم خانگی

کمبود امنیت لوازم خانگی هوشمندو خطرهکرها

پژوهشگران آمریکایی ادعا می‌کنند استفاده از لوازم خانگی هوشمند می‌تواند راه ساده‌ای برای ورود هکرها به شبکه‌های الکتریکی باشد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  ممکن است با آوردن ابزار هوشمند به خانه، راه ورود هکرها و استفاده از ابزار قابل اتصال به اینترنت برای حمله به تورین برقی یا شبکه الکتریکی هموار شود. این موارد هشداردهنده، پژوهشگران را به یافتن راه حلی برای جبران کمبود امنیت در ابزار هوشمند خانگی ترغیب می‌کند.

گروهی از پژوهشگران “دانشگاه پرینستون”(Princeton University)، تمرکز خود را به ابزاری مانند فر، سیستم تهویه و وسایل گرمایشی و ابزار قابل اتصال به اینترنت مانند اپلیکیشن‌های تلفن همراه معطوف داشته‌اند. از این ابزار می‌توان برای ایجاد “بات‌نت”(botnet) استفاده کرد. بات‌نت‌ها، شبکه‌هایی هستند که با در اختیار گرفتن مجموعه‌ای از رایانه‌ها موسوم به بات، تشکیل می‌شوند. این شبکه‌ها توسط یک یا چند مهاجم موسوم به “بات‌مسترز” (botmasters)، با هدف انجام فعالیت‌های مخرب کنترل می‌گردند.

اگرچه پژوهشگران، در این مورد به مشکل خاصی اشاره نکرده‌اند اما شواهدی در مورد چگونگی شکل‌گیری یک حمله و مختل کردن احتمالی تورین برقی ارائه داده‌اند. تمرکز این حمله‌ها، بر “سامانه سرپرستی و گردآوری داده” یا “اسکادا” (SCADA) است که برای بررسی و نگهداری بسیاری از ابزار محیطی که در حفظ عملکرد نیروگاهها نقش دارند، به کار می‌رود.

چنین حمله‌ای می‌تواند آسیب‌های جدی به عملکرد تورین‌های برقی وارد کند و موجب دشواری تشخیص و توقف آن شود. “حملات منع سرویس”(DDoS)، به دانش واقعی در مورد چگونگی عملکرد تورین برقی نیاز ندارد و با استفاده از ابزار هوشمند آلوده به ویروس، به سادگی ممکن می‌شود.

دلیل حملات این است که بیشتر ابزار متصل به اینترنت، فاقد امنیت پایه‌ای لازم هستند و هکرها می‌توانند این ابزار را به سادگی از طریق اینترنت پیدا کنند و بدون تلاش زیادی، آنها را مورد استفاده قرار دهند. حدود 70 درصد از ابزار خانگی هوشمند، در مقابل چنین حملاتی آسیب‌پذیر هستند.

برای اطمینان از عدم وجود چنین حملاتی، راه‌هایی وجود دارند که از میان آنها می‌توان به انتخاب رمز عبور منحصربه‌فرد برای وای‌-فای و ابزار متصل به اینترنت و به روزرسانی آنها اشاره کرد./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟