اخبار لوازم خانگی

طراحی دربازکن هوشمند با قابلیت اتصال به تلفن همراه توسط محققان ایرانی

محققان ایرانی سامانه هوشمندی ساختند که می‌تواند امنیت ساکنان آپارتمان و مجتمع‌های مسکونی را نسبت به تردد افراد غیر مجاز ارتقا دهد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محققان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علم و صنعت ایران با طراحی و ساخت دربازکن هوشمند با قابلیت اتصال به تلفن همراه موفق شدند ضمن جلوگیری از ایجاد هزینه‌ اضافی، امنیت منازل و مجتمع های مسکونی را تا حد زیادی ارتقا دهند.

این سیستم  به راحتی بر روی درب ورودی و درب پارکینگ منازل، آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی قابل تعبیه می باشد و افراد ساکن در منازل و مجتمع های مسکونی  به عنوان کاربر و استفاده کننده می توانند به این سیستم اضافه شوند و این امکان وجود دارد که به محض انتقال مالکیت منزل یا ترک سکونت در مجتمع های مسکونی، افراد از این سیستم خارج شوند.

کد یکبار رمزی که ماژور طراحی شده ارسال می کند و الگوریتم هایی که بر روی آن پیاده می شود تقریبا غیر قابل هک شدن است.

با استفاده از این ماژول تمام کلیدهای فلزی و یا ریموت ها و به تبع آن هزینه ساخت آنها حذف شده و امکان باز کردن درب برای تعداد نامحدودی از افراد با استفاده از تلفن همراه شخصی فراهم خواهد شد.

 امنیت بالا به دلیل استفاده از رمز ورود و یک بار رمز برای ارتباط، امکان نصب ماژور پشت پنل در بازکن بدون نیاز به هیچ تغییر و تعویضی در سیستم در بازکن، افزایش کاربران به تعداد نامحدود، قفل کردن دسترسی کاربر به سیستم و سهولت در قابلیت حذف کاربر از جمله مزیت های دربازکن هوشمند ساخته شده در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علم و صنعت ایران است.

سیستم ساخته شده صرفا از طریق بلوتوث گوشی افراد و بدون نیاز به اینترنت و Wifi  کار می کند که قطعا نمونه مشابه خارجی ندارد و با توجه به قابلیت گزارش گیری در مواردی همچون زمان ورود و خروج افراد در نوع خود منحصر به فرد است.

برد و مسافتی که با استفاده از این سیستم می توان درب ورود و خروج منازل را باز و بسته کرد حدود 40 متر است.

این سیستم از سوی واحد دانش بنیان آتی بین فناور ایساتیس مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه علم و صنعت ایران مرکب از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علم و صنعت ایران اجرا شده است./فارس

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟