اخبار لوازم خانگی

جشن تکمیل صدمین دوره آموزشی آکادمی مهندسی سامسونگ برگزار شد/ فارغ التحصیلی بیش از ۲ هزار کارآموز

جشن تکمیل صدمین دوره آموزشی آکادمی مهندسی سامسونگ با حضور مدیران شرکت سامسونگ و سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای برگزار شد. در مراسمی که روز دوشنبه در آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای شهید سهی تهران برگزار ‌شد ضمن رونمایی از لوگو اختصاصی آکادمی مهندسی سامسونگ از ۴ فارغ‌ التحصیل موفق این آکادمی تقدیر به عمل آمد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جشن تکمیل صدمین دوره آموزشی آکادمی مهندسی سامسونگ با حضور مدیران شرکت سامسونگ و سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای برگزار شد. در مراسمی که روز دوشنبه در آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای شهید سهی تهران برگزار ‌شد ضمن رونمایی از لوگو اختصاصی آکادمی مهندسی سامسونگ از ۴ فارغ‌ التحصیل موفق این آکادمی تقدیر به عمل آمد.

آکادمی مهندسی سامسونگ دی ماه سال ۹۳ با همکاری سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای ایران و با هدف آموزش و اشتغال‌زایی از طریق بهبود سطح مهارت جوانان راه‌اندازی شد. در این مرکز داوطلبان پس از قبولی در آزمون ورودی، بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای یکی از دوره‌های چهارگانه این آکادمی را فرا می‌گیرند. در این مرکز دوره‌های تعمیر موبایل و تبلت، سیستم‌ صوتی و تصویری، ماشین‌ لباسشویی، کولرهای گازی و یخچال‌ به کارآموزان ارائه می‌شود. در حال حاضر دوره آموزش تعمیر موبایل و تبلت و ماشین لباسشویی برای خانم‌ها هم برگزار می‌شود.

طی ۴ سال فعالیت آکادمی مهندسی سامسونگ ۲۱۶۴ کارآموز با پشت‌ سر گذاشتن دوره‌های آموزشی دو تا سه ماهه از این آکادمی فارغ ‌التحصیل شده‌اند و موفق به کسب مدرک پایان دوره مورد تایید سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه ای شده‌اند. از این تعداد ۲۴۱ کارآموز را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

فرهاد هجرت مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در جشن تکمیل صدمین دوره آموزشی آکادمی مهندسی گفت : «زمانی که این آکادمی در سال ۹۳ افتتاح شد چشم انداز همکاران من در سامسونگ ایجاد مرکزی بود که در حد خودش به آموزش و البته اشتغال جوانان عزیز ایرانی کمک کند. اما استقبال قابل توجهی که جوانان ایرانی از مرکز ما داشتند و البته توانایی این مرکز در آموزش مناسب این عزیزان، نهایتا کار را بسیار گسترده‌تر از چشم‌انداز اولیه ما کرد.»

مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ با اشاره به حضور پررنگ کارآموزان خانم‌ در این آکادمی گفت : « با توجه به استقبال و موفقیت این چند ساله، شرکت سامسونگ برنامه‌های جدیدی را برای توسعه و پیشرفت این آکادمی در نظر گرفته است. بازسازی فیزیکی مرکز اولین قدمی است که طی یک ماه آینده شروع خواهد شد.»

او افزود: «همچنین با توجه به جایگاه ویژه‌ای که خانم‌ها در جامعه دارند، قصد داریم دوره‌های آموزشی را توسعه دهیم. در همین چهار سال هم ما تعداد قابل توجهی کارآموز خانم داشتیم اما تصمیم گرفتیم برای گسترش هر چه بیشتر حضور خانم‌ها رشته‌های جدیدی را در حوزه سیستم های صوتی، تلویزیون و ماشین‌های لباسشویی برای خانم‌ها ایجاد کنیم.»

در ادامه این مراسم رضا گرزین، مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران در مورد دوره‌های آموزشی آکادمی مهندسی سامسونگ گفت : «شکل همکاری میان شرکت سامسونگ و سازمان فنی‌وحرفه‌ای به گونه‌ایست که تمامی آموزش‌های ارائه شده در این مرکز کاملا با نیازهای بازار کار مطابقت دارد، به همین دلیل فارغ ‌التحصیلان آکادمی مهندسی پس از پایان دوره‌ها راحت‌تر شغل مورد نظر خود را پیدا می‌کنند.»

محمدرضا یارمحمدی، مدیر آکادمی مهندسی سامسونگ دیگر سخنران این مراسم بود که گزارشی را از فعالیت ۴ ساله این مرکز ارائه داد. به گفته مدیر آکادمی مهندسی سامسونگ در این مرکز آموزش‌های مربوط به نصب‌، راه‌اندازی و تعمیر هفت محصول پرمصرف لوازم خانگی به هنرجویان ارائه می‌شود.

یارمحمدی آموزش ‌مبتنی بر فناوری‌های روز، انتقال تکنیک‌های پیشرفته عیب‌یابی به هنرجویان، استفاده از دستگاه‌های سالم و مدل‌های جدید در کلاس‌های عملی عیب‌یابی، بهره‌مندی از اساتید مجرب و حرفه‌ای و اعزام هنرجویان به محیط‌های کار واقعی جهت کارورزی در پایان دوره‌ها را به عنوان پنج ویژگی‌ای برشمرد که موجب کارآمدی و ارتقای کیفی آکادمی مهندسی سامسونگ شده است.

در ادامه با پخش ویدئویی کوتاه از ۴ فارغ‌التحصیل موفق این آکادمی تجلیل شد.

آکادمی مهندسی یکی از فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ به شمار می‌رود. این فعالیت‌ها در قالب ۴ موضوع اشتغال، سلامت، آموزش و محیط‌زیست طراحی و اجرا می‌شوند. در این میان آکادمی مهندسی سامسونگ ضمن ارائه آموزش رایگان با توسعه مهارت‌های مورد نیاز کسب و کار زمینه اشتغال کارآموزان را فراهم می‌کند.

در بخش پایانی مراسم و با حضور مدیران ارشد شرکت سامسونگ و سازمان‌ فنی‌و‌حرفه‌ای تهران از لوگوی اختصاصی و کتابچه برند آکادمی مهندسی سامسونگ رونمایی شد.
 

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟