اخبار لوازم خانگی

استعفا نداده‌ام/ میزان مورد نیاز واردات کالا شناسایی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره دلایل استعفای خود از مقام وزارت با بیان این که استعفا نداده‌ام، حاضر به ارائه توضیح بیشتر در این باره نشد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جامع تجارت درباره استعفای خود گفت: استعفایی نداده است. وی از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

وی در ارتباط با سامانه جامعه تجارت گفت: براساس این ثبت سفارشها ارزیابی و اهلیت وارد کنندگان کالا به کشور و میزان مورد نیاز واردات کالا شناسایی می‌شود.

وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: براین اساس با سامانه جامع تجارت می‌توان کالای وارد شده را تا به دست مصرف کننده برسد مورد ارزیابی قرار داد که این امر منجر به شفافیت و مبارزه با فساد می‌شود.

شریعتمداری تصریح کرد: با اجرای این سامانه بدون حضور و مراجعه صادرکنندگان و واردکنندگان خدمات به آنها ارائه می‌شود و منجر به تسهیل در امر تجارت خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزارت راه مدعی است که وزارت صنعت همکاری لازم برای تامین به موقع لاستیک کامیونداران را نداشته است، گفت: بنده مدعی هستم که همکاری خوبی با وزارت راه داریم و این موضوع از ابتدای سال به خوبی پیش می‌رود.

شریعتمداری افزود: 520 هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین در 6 ماهه ابتدایی سال در داخل کشور تولید شده است که بخشی از آن در اختیار کارخانه‌های تولیدکننده خودروهای سنگین و بخشی دیگر در اختیار وزارت راه قرار گرفته است، اما این میزان حتما کفاف نیاز را نمی‌دهد. 

وی با اشاره به دلایل کندی واردات لاستیک خودروهای سنگین گفت: با توجه به تغییر سیاستهای ارزی که با آن مواجه شده‌ایم گشایش اعتبار اسنادی برخی واردکنندگان اصلی کالا با معطلی مواجه شد؛ تغییر از اولویت ارزی گروه یک کالایی و بازگشت دوباره به آن به گروه یک منجر به معطلی برای تامین ارز این کالا شد اما براساس جلساتی که برگزار شده مقرر شده است در تامین ارز آنها تسهیل صورت گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به نرخ ارز در کشور روند ورود لاستیک از طریق بازارچه‌های مرزی و خود رانندگان ترانزیت به کشور صلاح اقتصادی کاهش یافته که این امر خود منجر به کم شدن ورود لاستیک به کشور است.

وی ادامه داد: در این شرایط میزان ارز مورد نیاز برای واردات لاستیک خودروهای سنگین بیش از دو برابر شده است به طوری که اگر در سال قبل حدود 300 میلیون دلار ارز نیاز داشتیم امسال به 700 میلیون دلار رسیده است.

شریعتمداری گفت: 120 هزار حلقه لاستیک در شبکه موجود است که با همکاری گمرک این مجموعه در اختیار وزارت راه قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر 200 میلیون ارزی که مقرر شده برای لاستیک اختصاص دهند هر ماهه 80 یملیون دلار در اختیار واردکنندگان مجاز لاستیک قرار می‌گیرد و از طریق راهداری توزیع می‌شود.

شریعتمداری در پایان صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی در باره افزایش قیمت لبنیات حاضر به پاسخ نشد و محل را ترک کرد./تسنیم

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟