سایر خبرها

عملیاتی شدن سیاست‌های جدید ارزی دولت برای حمایت از معیشت خانوار

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به طراحی ۵ بسته برای جبران تکانه‌های به وجود آمده در بخش تولید و همچنین حمایت از معیشت خانوار، از عملیاتی شدن سیاست‌های جدید ارزی دولت توسط بانک مرکزی خبر داد.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  محمد باقر نوبخت در نشست صبحانه کاری با اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: در شرایطی که کشور دچار چالش‌هایی شده همه ظرفیت‌ها باید در کنار هم قرار بگیرد تا بتوانیم از این چالش‌ها عبور کنیم.

وی افزود: این روزها در آستانه ورود به دومین مرحله تحریم‌های یکی از قدرت‌های بزرگ علیه کشور قرار داریم که نه تنها خود تلاش به تحریم می‌کند بلکه همه کشورها را تهدید و ترغیب می‌کند که با او در این تحریم غیر انسانی، غیر اخلاقی و خلاف عرف بین‌الملل همراهی و هماهنگی داشته باشد.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: مهم ترین وظیفه‌ای که در دولت برعهده دارد، موضوع تعادل اقتصادی و توسعه است که تاکنون توسعه متوازن نبوده و با توجه به نوعی غفلت ناشی از آمایش سرزمین در سطح استان‌ها و ملی است که خوشبختانه سال قبل سند آمایش تک تک استان‌ها آماده شد و در آغاز امسال به مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سپردیم و  تا پایان سال جاری به سند آمایش ملی دست پیدا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تعادل اقتصادی از طریق اعمال سیاست های اقتصادی اعم از سیاست های پولی و مالی از طریق تسویه بازارها انجام می‌شود، تصریح کرد: از بازارهای چهارگانه، در برخی از آنها دچار عدم تعادل به دلیل عدم تسویه آنها هستیم.

نوبخت با بیان اینکه امروزه بازار پول دچار عدم تعادل است و اثرات آن را در بازار ارز نیز مشاهده می‌کنیم، افزود: بازار سرمایه این روزها شاهد رشد است و می توانیم از این بازار به عنوان محلی برای سرریز شدن مشکلات بازار پول استفاده کنیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: بازار کالا سومین بازار است که به دلیل موضوع بازار پول و نقدینگی و مسائل موجود در بازار ارز دچار چالش‌هایی شده که باید به سرعت به آن بپردازیم. بازار چهارم بازار کار است که چیزی در حد سه میلیون و 200 هزار بیکار در این بازار وجود دارد هرچند جمعیت شاغل طی سال‌های گذشته افزایش یافته اما آمار جمعیت بیکاران کاهش نداشته است.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟