اخبار لوازم خانگی

مشکلات تامین مواد اولیه و سرمایه بلای جان تولیدکنندگان/ کاهش تولیدات لوازم خانگی در 4 ماه نخست سال

مشکلات تامین مواد اولیه تولید و همچنین سرمایه در گردش باعث شد تا تولیدکنندگان داخلی در 4 ماه نخست سال با کاهش چشمگیر تولید مواجه شوند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نوسانات ارزی و تامین سرمایه در گردش یکی از بزرگترین مشکلات تولیدکنندگان داخلی شده است تا جایی که تقریبا تمامی تولیدکنندگان حوزه لوازم خانگی با کاهش تولید مواجه شده اند.

افزایش چشمگیر مواد اولیه تولید باعث شده تا تولیدکنندگان لوازم خانگی با همان سرمایه مالی گذشته خود، تنها بتوانند نصف و در بهترین شرایط نیمی از تولیدات سال گذشته خود را انجام دهند. مشکلات تامین مواد اولیه از یک سو و از طرفی دیگر گرانی همان مواد اولیه باعث شده تا نفس تولیدکنندگان داخلی به شماره بیفتد.

به عقیده برخی از کارشناسان این حوزه یکی از دلایل اصلی نبود کالا در بازار لوازم خانگی کشور، عدم توانایی تولید  توسط تولیدکنندگان داخلی است. تولیدکنندگان داخلی در شرایط بسیار سختی در حال تولید هستند و مشکلات ارزی و تامین مواد اولیه گران، باعث به وجود آمدن معضلاتی ههمچون نبود کالا در بازار و به دنبال آن گرانی کالاها شده است.

البته در این میان از نقش پر رنگ دلال ها نیز نمی توان عبور کرد. مشکلات عدیده و عدم وجود یک برنامه مشخص در شبکه توزیع باعث شده تا کالاهای تولیدی، هرچند به صورت قطره چکانی، باز هم به دست مشتری نهایی نرسد و در این میان دلال ها محصولات را با قیمت بسیار بالاتری به مشتری نهایی بفروشند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، میزان تولید انواع تلویزیون با کاهش ۱۷.۵ درصدی، یخچال و فریزر با کاهش ۹.۶ درصدی، ماشین لباسشویی با کاهش ۲۲.۵ درصدی و کولر آبی با کاهش ۱۴.۱ درصدی روبرو شده‌ است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟