اخبار لوازم خانگی

افزایش قیمت شوکه کننده برند آلمانی در بازار/ بازار لوازم خانگی بی کلانتر شده است؟

در زیر سایه نظارت بدون برنامه نهادهای ذیصلاح، برخی از شرکت های واردکننده طوری دست به افزایش قیمت محصولات خود زده اند که گویی بازار لوازم خانگی کشور بدون کلانتر شده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بازار لوازم خانگی آشفته است اما نه تا آنجا که عده ای فکر کنند می توانند حسابی از این آب گل آلود ماهی بگیرند. برخی از شرکت های واردکننده که به لطف نظارت کم مسئولین ذیصلاح هیچگونه تولیدی نیز در ایران ندارند، یک شبه افزایش قیمت چند ده میلیونی را در دستور کار خود قرار دادند تا سهم بیشتری از بازار ایران ببرند که با برخورد قاطع اتحادیه لوازم خانگی مواجه شدند.

بر اساس مشاهدات عینی خبرنگار ما از لیست قیمت این شرکت واردکننده آلمانی، مشخص شد که این شرکت افزایش قیمت چشمگیر و شوکه کننده ای را در لیست جدید خود لحاظ کرده بود که در نوع خود منحصر به فرد است. نکته ای که در این لیست وجود دارد، قیمت شرکتی است که پس از رسیدن به دست واحد صنفی، واحد صنفی فروشنده این برند آلمانی بر اساس قانون اجازه افزایش قیمت 10 درصدی نیز بر روی قیمت شرکتی کالا دارد که البته بر اساس اظهار برخی از خریداران همواره این افزایش قیمت بیشتر از 10 درصد بوده است.

به عنوان مثال در لیس قیمت جدید ارائه شده قیمت یک فریزر دوقلو رقمی معادل 18 میلیون و 500 هزار تومان محاسبه شده در حالی که قیمت قبلی این محصول طی چند ماه پیش 6 میلیون و 800 هزار تومان بود. همچنین در یک مدل ساید بای ساید دو درب قیمتی معادل 33 میلیون و 500 هزار تومان درج شده که در لیست قیمت چند ماه پیش شرکت همین مدل ساید بای ساید با رقمی معادل 11 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می رسید.

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ال کا ایران گفت : فروشندگان این برند آلمانی از ارائه فاکتور به خریداران خودداری می کنند در شرایطی که قانون این اجازه را به آنها نمی دهد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی نیز در خصوص اینکه برخی از شرکت ها از فروش با قیمت فاکتور ارائه شده خودداری می کنند گفته بود که ” در حال حاضر برخی  برندها، در فروش کالا به مردم تخلف می‌کنند به گونه‌ای که بین فاکتور و کالایی که به مردم می‌فروشند، تفاوت زیادی وجود دارد. فروشندگان به خریدار فاکتور 3 میلیون و 700 هزار تومان می‌دهند اما 13 میلیون تومان با دو کارت بانکی می‌گیرند. در این مدت بارها شکایت در این زمینه به اتحادیه شده است. از مردم می‌خواهیم در صورت دیدن چنین تخلف‌هایی مستندات خود را ارائه کنند تا اتحادیه رسیدگی کند و پول آنها را پس بگیرد”.

اما اینکه چگونه یک برند آلمانی واردکننده به خود اجازه می دهد که در روز روشن افزایش قیمت چند ده میلیونی داشته باشد تامل بر انگیز است. اگر این برند واردکننده آلمانی ارز دولتی 4200 تومانی دریافت کرده است، افزایش قیمت محصولات این شرکت در لیست جدید ارائه شده به مرز 150 درصد افزایش رسیده که سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی می بایست به این موضوع ورود کنند. اگر ارز دولتی دریافت نکرده که موظف به ارائه مدارک و مستندات خود به سازمان حمایت است که بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار ما تا به امروز هیچ مستنداتی از این شرکت واردکننده آلمانی به سازمان حمایت ارائه نشده است.

گرچه این شرکت واردکننده آلمانی صبح امروز لیست قیمت جدید محصولات خودرا از سایت شرکت حذف کرد اما نکته قابل توجه اینجاست که چگونه با وجود سازمان ها و نهادهای مربوطه نظارتی برخی از این شرکت ها بدون هیچگونه ترس و واهمه ای اقدام به چنین رفتارهایی می کنند؟ چگونه است که برخی از شرکت های واردکننده آلمانی برخی از محصولات خودرا در کشور کره جنوبی تولید کرده و به اسم تولید آلمان در بازار ایران به فروش می رسانند؟ به نظر می رسد زمان آن رسیده که نهادهای نظارتی با جدیت بیشتری با متخلفان برخورد کرده و هرچه سریعتر راه حلی برای اینگونه بی ملاحظه گی ها بیابند!!!

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟