اخبار لوازم خانگی

بخش مولد قلب تپنده ی اقتصاد کشور/ رفع موانع تولید تنها درخواست تولیدکنندگان

رشد و شکوفایی اقتصادی هر کدام از کشورهای توسعه یافته با تکیه بر توان داخلی و به دنبال آن، تعامل و همکاری با پتانسیل های خارجی بود. باید اولویت ها را شناخت و تنها به وعده های کشورهای غربی برای ورود تکنولوژی دلخوش نکرد. از یاد نبریم که درخشان شدن تعهدات غربی ها به نسیمی بند است که اکثرا با پارس کدخدایشان برهم می ریزد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از «میهن صنعت»، بیش از یک دهه است که رشد اقتصادی موضوع اصلی کشور بوده و طی این سالها مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری به بررسی و حل چالش های این بخش داشته به طوریکه در این سالها همواره شعار سال با محوریت اقتصادی نامگذاری شده است.

با نگاهی سطحی به کشورهای توسعه یافته و یا کشورهایی که امروز در برخی از صنایع صاحب نام هستند در می یابیم که غالب این کشورها برای رسیدن به توسعه اقتصادی با برنامه ریزی و بررسی ظرفیت های مستعد به رونق اقتصادی دست پیدا کرده اند و با بهره گیری از بخش های مستعد دیگر چالش های خود نظیر بیکاری را از سر را بر داشته اند.

این روزها که گوشمان از نطق های پی در پی جوجه خروس زرد قناری آمریکایی در خصوص بازگرداندن تحریم ها پر است باید بیش از پیش متوجه ظرفیت های داخلی خود شویم تا آنکه نگاه به دانش و تکنولوژی خارجی ها داشته باشیم. باید قبول کنیم که کشور ما از پتانسیل های بالقوه فراوانی بهره می برد که با مدیریت درست و البته جهادی بالفعل خواهند شد در نتیجه تنها راه توسعه، تکیه بر توان داخلی است. از یاد نبریم که درخشان شدن تعهدات غربی ها به نسیمی بند است که اکثرا با پارس کدخدایشان برهم می ریزد.

طی ماه های اخیر مشکلات زیادی متوجه کشور شده است، چالش هایی نظیر گرانی های بخش زیادی از کالاها، احتکار، وجود رانت، فساد و مواردی که غالب عوام از آن با خبر هستند که اکثر این موارد هم به لطف فقدان نظارت و بی تدبیری دستگاه های ذیربط بوجود آمده است. این روزها بخش زیادی از مردم از افزایش قیمت موز با ۱۷۰.۴ درصد، پرتقال محصول داخل با ١٢٠.٧ درصد و سیب درختی زرد با ٨٨.٤ درصد با خبر هستند البته این رشد قیمت ها تنها به این سه مورد خلاصه نمی شود بلکه بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی نیز دچار افزایش قیمت شده اند در مقابل هم اقدامی از سوی مقامات وزارت جهاد کشاورزی صورت نگرفته به طوریکه عمدتا فقط روسای اتحادیه صنفی مرتبط جهت خالی نبودن عریضه گفت و گویی با اصحاب رسانه انجام می دهند که آن هم راه به جایی ندارد.

“ضربه به اقتصاد کشور نیازی به ترامپ و ترامپها ندارد چرا که دولت شرایطی را فراهم کرده که خودتحریمی بیش از تحریم آمریکا اقتصاد را دچار مشکل کرده است.” این جمله ای بود که صبح روز گذشته یکی از صادرکنندگان نمونه در جلسه ی صبحانه کاری خطاب به محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت به اعتقاد بخش خصوصی و برخی از کارشناسان بخش زیادی خود تحریمی های داخلی موجب شد تا بیش از ۵۰ درصد واحد های و تولیدی تعطیل شوند و یا در معرض تعطیلی قرار بگیرند در حالی که توسعه و رونق بخشی هرچه بهتر و بیشتر به این بخش سبب رونق اقتصادی می شود. ظرفیت بسیاری در بخش های مختلف صنعت کشور وجود دارد که در صورت حمایت دولت شکوفا می شوند و مزید بر علت اشتغال زایی و درآمدزایی خواهند شد.

اکثر کشورهای دنیا در مقطع های زمانی متفاوتی دچار مشکلاتی در بخش تولید و چالش های از این قبیل شده اند اما رشد و توسعه از بدنه ی مردم آغاز می شود. اگر دولت حمایت خود را از سرگیرد و تولیدکننده ها محصولات با کیفیت به بازار عرضه کنند اما خریدی از سوی مردم صورت نگیرد عملا تمامی اقدامات با شکست مواجه می شود. تعدادی از تولیدکنندگان به نام به این امر تاکید دارند که غالب مردم رغبت بیشتری به خرید کالاهای خارجی دارند درحالیکه نمونه ی داخلی باکیفیت آن در بازار وجود دارد متاسفانه هنوز این موضوع در میان مردم جا نیافتاده که تنها راه خروج از بحران اقتصادی و رکود حمایت از کالای داخلی است.

دولتی ها هم نباید این نکته را فراموش کنند که این روزها تولیدکنندگان بیشتر نیازمند حمایت توجه و رفع موانع تولید، معافیت های مالیاتی، بیمه و کاهش سودهای بانکی هستند تا مشوق های مالی. درخواست اکثر فعالان حوزه تولید کشور از دستگاه های ذیربط توجه بیشتر به بخش تولید است زیرا بخش مولد قلب تپنده ی لوکوموتیو توسعه ی اقتصادی است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟