اخبار لوازم خانگی

رکود سنگین در بخش لوازم خانگی در صورت روند کاهش قیمت ارز

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: زمانی‌که کالا گران می‌شود بیشتر مردم از ترس اینکه این افزایش قیمت ادامه داشته باشد سریع اقدام به خرید می‌کنند اما وقتی ارزان می‌شود دیگر کسی به بازار مراجعه نمی‌کند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: زمانی‌که کالا گران می‌شود بیشتر مردم از ترس اینکه این افزایش قیمت ادامه داشته باشد سریع اقدام به خرید می‌کنند اما وقتی ارزان می‌شود دیگر کسی به بازار مراجعه نمی‌کند بر همین اساس ما انتظار داریم اگر این روند کاهش قیمت ارز ادامه داشته باشد شاهد رکود سنگینی در بخش لوازم خانگی باشیم. 

فریدون نصیری در خصوص تاثیر کاهش قیمت دلار بر فروش لوازم خانگی گفت: در مرحله اول این اتفاق بر روی لوازم خانگی خارجی تاثیرگذار است هر چند در چند ماه اخیر آن‌چنان این اجناس افزایش قیمت داشتند که مصرف کنندگان آن و میزان خرید و فروش آن به حداقل رسیده بود، ضمن آنکه قیمت آنها نیز غیر طبیعی بالا رفته بود، بر همین اساس کاهش قیمت آنها تاثیر زیادی بر روی بازار لوازم خانگی در کشور نمی گذارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه ادامه داد: در تولیدات داخلی نیز تا کنون تغییری رخ نداده زیرا تاثیر قیمت دلار بر روی مواد اولیه است. پایه اصلی مواد اولیه لوازم خانگی آهن آلات و پتروشیمی است که تمام آنها در داخل تولید می‌شود اما به هر حال قیمت دلار تاثیر گذار است اما تا این روند شکل بگیرد و مواد اولیه جدید به دست تولید کننده برسد زمان لازم است پس الان نباید انتظار کاهش در لوازم خانگی داخلی را داشته باشیم.
وی افزود: زمانی‌که کالا گران می‌شود بیشتر مردم از ترس اینکه این افزایش قیمت ادامه داشته باشد سریع اقدام به خرید می‌کنند اما وقتی ارزان می‌شود دیگر کسی به بازار مراجعه نمی‌کند بر همین اساس ما انتظار داریم اگر این روند کاهش قیمت ارز ادامه داشته باشد شاهد رکود سنگینی در بخش لوازم خانگی باشیم.
نصیری ادامه داد: مواد اولیه داخلی در چند ماه اخیر به طور متوسط 50 درصد گران شدند در برخی کالاها همچون مواد پتروشیمی این افزایش تا 80 درصد بوده است ضمن آنکه مدیران این صنایع ترجیح می‌دهند کالای خود را صادر کنند و دلار بگیرند تا آنکه آن را به تولید کننده داخلی بدهند. در بورس نیز قیمت‌ها بر مبنای جهانی است و در بازار آزاد هم اصلا قیمت‌ها مبنای مشخصی ندارند.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: معمولا دو بار در ماه قیمت‌ها اعلام می شود قیمت‌هایی که امروز در بخش بنکداری لوازم خانگی تولید داخل وجود دارد و بر مبنای دلار 14 هزار تومان است و هنوز این بازار ارز تاثیری نگذاشته است./فصل اقتصاد

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟