اخبار لوازم خانگی

سامانه ایکس ری سیار برای تشخیص انواع کالاهای ممنوعه رونمایی شد

سامانه ایکس ری سیار برای تشخیص انواع کالاهای ممنوعه، قاچاق و قاچاق ارز توسط وزارت دفاع به صورت بومی رونمایی شد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سامانه  ایکس ری سیار برای تشخیص انواع کالاهای ممنوعه، قاچاق و قاچاق ارز توسط وزارت دفاع به صورت بومی تهیه و در عوارضی دوم جاده تهران_ ساوه با حضور جانشین وزیر دفاع و مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رونمایی شد.

قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع ، در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: دستگاه‌های ایکس ری بومی توسط وزارت دفاع با کلیات تهیه شده  و این دستگاه از های تک‌های جهان به شمار می‌رود؛ ایران ششمین کشور سازنده این دستگاه است و بومی سازی آن می‌تواند هزینه ها را به مراتب کاهش دهد.

وی ادامه داد: از مزایای این دستگاه  قابلیت تشخیص کالای قاچاق، مواد مخدر، مواد منفجره، تسلیحات نظامی ، قاچاق انسان و افزایش سرعت چکاب کامیون‌ها را دارد.

 جانشین وزیر دفاع تاکید کرد:  تا پایان سال آینده ۱۰ دستگاه ایکس ری کامیونی توسط وزارت دفاع تولید و تحویل وزارت راه خواهد شد و امیدواریم که این دستگاه در گمرکات مهم کشور نیز نصب شود.

تقی زاده ادامه داد: تولید ۳۰ دستگاه ایکس ری بومی در مراحل پایانی و نهایی است و این دستگاه در بسیاری از بخش‌ها به خصوص نرم افزار نسبت به نمونه خارجی برتری‌هایی دارد و البته هزینه‌ها به مراتب کاهش یافته است‌.

نظر شما چیست؟