اخبار لوازم خانگی

طرح پیش فروش لوازم خانگی به تایید ستاد تنظیم بازار رسید

بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، در نشست ستاد تنظیم بازار پیشنهاد پیش فروش لوازم خانگی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

admin | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در هفته گذشته خبرهای ضد و نقیضی در خصوص مطرح شدن طرح پیش فروش لوازم خانگی مطرح شد که سرانجام طبق اطلاعات به دست آمده از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در نشست ستاد تنظیم بازار این پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت.

پس از بررسی های صورت گرفته اعضای ستاد تنظیم بازار موافقت خودرا با طرح پیش فروش لوازم خانگی اعلام کردند اما این موافقت منوط به عدم مداخله دولت و تبعیض برای واحدهای توانمند تولیدی شد.

بر اساس این گزارش اعضای کارگروه اعلام کردند که در این طرح تولیدکنندگان نباید انتظار رفتار مبتنی بر حمایت دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار داشته باشند و این شرایط شرط قبولی طرح و اجرای پیش فروش در لوازم خانگی خواهد بود. با این پیش فرض، در صورت توافق مقام های مسئول، پیشنهاد دهندگان یا شرکت‌های مشابه می‌توانند از ظرفیت‌های اجرایی و تخصصی خود برای پیاده ‌سازی هرگونه طرح در فضای مشابه به شکلی رقابتی استفاده کنند.

ضمن اینکه با اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر تدوین، تصویب و ابلاغ ضوابط فروش اقساطی و پیش ‌فروش کالا در هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها، در عمل راه برای شرکت‌های توانمند برای عرضه کالا با قیمت مقطوع و با کمترین نوسان قیمت وجود دارد و شرکت‌های برند بر اساس ارزش برند و جایگاهی که نزد مصرف‌کنندگان دارند با اطلاع رسانی کامل از شرایط و ضوابط عرضه کالای تولیدی خود به شرط رعایت قیمت مندرج در سامانه 124 سازمان حمایت اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟