سایر خبرها

بدهی خارجی ایران به مرز 12 میلیارد دلار نزدیک شد

بدهی خارجی ایران به بیش از ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بدهی کشورهای جهان منوط به به تعهداتی است که توسط دریافت وام ها از منابع خارجی خصوصی  یا دولتی از سوی بانک مرکزی به وجود می آید که در نتیجه این وام ها می بایست با محاسبه سود آن در موعد مقرر پرداخت شود. گرچه تعهدات پرداخت این وام ها بر عهده بانک مرکزی بوده اما این امر به معنی استفاده این وام ها در بانک مرکزی نیست و بیشتر در بخش های مختلف کشور به کار گرفته می شود.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی در خصوص روند بدهی‌های خارجی ایران، بدهی خارجی کشور در پایان خردادماه سال جاری حدود ۱۰ میلیارد و ۴۴۱ میلیون دلاراست که باید به آن حدود یک میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار معوقه (عدم پرداخت بدهی در سررسید) را اضافه کرد که در مجموع به حدود ۱۱ میلیارد و ۸۸۵ میلیون دلار می‌رسد.

بر اساس این گزارش از سال ۱۳۹۳ تا به امروزحدود پنج میلیارد دلار به بدهی خارجی ایران افزوده شده و از حدود پنج میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار  به رقم فعلی رسیده است.

از بدهی خارجی حدود ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری ایران حدود چهار میلیارد و ۷۵۴ میلیون دلار برای امسال سررسید شده و باید تسویه کند. این در حالی است که از رقم بدهی‌های ایران به کشورهای خارجی برای سال ۱۳۹۸حدود یک میلیارد و ۶۶۳ میلیون دلار، ۱۳۹۹ یک میلیارد و ۴۵۲ میلیون دلار، ۱۴۰۰ تا  ۹۲۳ میلیون دلار و برای سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیارد و ۶۴۹ میلیون دلار دیگر سر رسید و باید پرداخت می‌شد و عدم پرداخت موجب افزایش معوقات خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟