اخبار لوازم خانگی

راهنمای خرید یک تشک طبی استاندارد

با گذری در بازار محصولات خواب، به مدل‌های بسیار متنوعی از انواع تشک برخورد می‌کنید. از مدل‌های فنری و طبی گرفته تا بادی و آبی و فنریِ طبی هر کدام ویژگی‌ها، نقاط ضعف و نقاط قوت خود را دارند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  امروزه به دلیل حساسیت بالای خریداران به سلامت خواب خود که ارتباط تنگاتنگی با کیفیت تشک دارد، شرکت‌های تولیدکننده به سمت تولید تشک‌هایی رفته‌اند که دارای حداکثر سازگاری با اندام افراد باشد که به این ویژگی‌ها به اصطلاح ارگونومی گفته می‌شود. به همین منظور، تشک‌هایی تحت عنوان تشک‌های طبی روانه بازار شدند که تا حد قابل قبولی ویژگی‌های سازگار با اندام انسان در آنها تعبیه شده بود. رفته رفته با تمرکز بیشتر بر طراحی بهتر این مدل، متخصصان مدل دیگری به نام طبی فنری را طراحی کردند که حداکثر راحتی و استاندارد را برای خریدان به ارمغان می‌آورد. با افزایش محبوبیت این مدل، متاسفانه برخی تولیدکنندگان که از دانش کافی برای طراحی این مدل‌ها برخوردار نبودند، به سمت طراحی این مدل‌ها رفتند تا در بازار این مدل‌های جدید، سهمی به دست آورند. لازم به آگاهی است که کیفیت این مدل‌ها بسیار به جنس مواد به کار رفته و نوع طراحی حساس هستند و اگر همه چیز به صورت کامل و اصولی در آن‌ها در نظر گرفته نشود، عملکرد مورد انتظار را به خریداران ارائه نمی‌دهد. در این گزارش  به ویژگی هایی که یک تشک طبی استاندارد باید داشته باشد، می‌پردازیم.

در ابتدا لازم است با تشک طبی فنری آشنا شده و تفاوت این تشک را با تشک‌های طبی و فنری بدانیم.

تشک فنری

این نوع از تشک‌ها ساده‌ترین مدل‌های تشک می‌باشند که معمولا در مکان‌هایی که اولویت اول کاهش هزینه تشک است، مورد استفاده قرار می گیرند. این تشک‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند از جمله: تشک های با فنر متصل و فنر منفصل. تشک‌های با فنر متصل از تعداد زیادی فنر که جابجایی هر کدام مستقل از یکدیگر است، تشکیل شده است. در مقابل تشک‌های با فنر منفصل از تعدادی فنر که به یکدیگر وصل بوده و جابجایی هر کدام به دیگری وابسته است تشکیل شده است. از معایب این تشک‌ها می‌توان به عمر کمتر آنها و ماندن قوس در نواحی مرکزی اشاره کرد.

تشک های طبی

مهمترین تفاوت این نوع تشک‌ها با مدل‌های فنری، عدم استفاده از فنر در این تشک‌ها می‌باشد. همچنین این تشک‌ها عمر بالاتری نسبت به مدل‌های فنری دیگر دارند و معمولا سفت‌تر هستند و از موادی با جنس‌های مرغوب‌تر نسبت به تشک‌های فنری تهیه می‌شوند. اما این تشک‌ها همچنان ایراد ماندن اثرات قوس و برآمدگی بدن را روی خود دارند. در انتخاب این تشک‌ها، یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در نظر گرفته شود جنس مواد سازنده تشک است که برای شما حساسیت‌زا نباشند.

تشک‌های طبی فنری

اما تشک‌های طبی فنری این مدل که به تازگی وارد بازار شده و به سرعت جای خود را در میان خریداران باز کرده است  به دلیل طراحی خاص خود، حمایت کاملی از ستون فقرات به ارمغان می‌آورد که منجر به سلامت هر چه بیشتر بدن در هنگام خواب می گردد. همچنین این تشک‌ها نسبت به مدل‌های بالایی دارای عمر بالاتری هستند. اما انتخاب صحیح این نوع از تشک‌ها نیاز به داشتن آگاهی از ویژگی هایی است که یک تشک طبی استاندارد دارد.

1-این تشک ها خیلی سفت نیستند

این تشک‌ها باید دوخت محکمی داشته باشند تا در طول زمان دچار شکافتگی نشوند. همچنین سطح این تشک‌ها نه تنها نباید بیش از حد سفت باشند، بلکه داشتن مقداری نرمی و انعطاف برای آنها ضرویست. تشک‌های بیش از حد سفت باعث آسیب به ستون فقرات و انحراف در آن می‌شوند. البته به این مورد هم دقت کنید که تشک‌های بیش از حد نرم هم باعث کمر درد شما می‌شوند. این موارد را می‌توانید با تست تشک به وسیله دراز کشیدن روی آن در مدت حداقل 15 دقیقه متوجه شوید.

2-مموری فوم

از دیگر امکاناتی که برای این نوع از تشک‌ها ضروریست مموری فوم می‌باشد. مموری فوم ها به حمایت حداکثری تشک از ستون فقرات کمک می‌کنند. مموری فوم‌ها از یک لایه فوم با چگالی متفاوت تشکیل شده‌اند. این فوم وقتی در معرض وزن و دما قرار بگیرد فرم بدن را به خود گرفته و آسایش بیشتری را برای فرد ارائه می‌کند. همچنین باعث کمتر شدن ارتعاش در تشک های دو نفره می‌شود. یکی از مهم‌ترین عوامل برهم خوردن خواب در طول شب همین تکان‌های ناشی از حرکت افراد در تخت دو نفره می‌باشد که به کمک مموری فوم برطرف می‌شود.

3-نوع فنر

به فنرها دقت کنید. نباید ملاک خود را تعداد فنرها قرار دهید. در تشک‌هایی که فنرهای منفصل دارند، هر فنر به صورت مجزا از ستون فقرات شما حمایت کرده که مناسب‌تر است. دیگر مزیت تشک‌های طبی فنری با فنر مستقل آرامش بیشتر در خواب است. زیرا با جابجا شدن دیگری روی تشک، شما کمتر متوجه آن می‌شوید، مخصوصا وقتی خوابتان سبک باشد. همچنین باید به فنرهای تشک به صورت ویژه دقت کنید. فنرها باید از جنس آلیاژ آلومینیوم یا آهن باشند که هم عمر بالایی داشته باشند و هم در مواجه با وزن‌های بالا دچار گودی و تغییر شکل دایمی نشوند.

4-جنس الیاف

جنس الیاف باید بگونه‌ای باشد که برای افراد حساسیت ایجاد نکند. در این جاست که تشک‌های تقلبی می‌توانند خطرهای جبران ناپذیری برای افراد ایجاد کنند. مشکلاتی از قبیل حساسیت‌های پوستی و تنفسی. پس اگر پیش زمینه این بیماری‌ها را دارید، توصیه می‌کنیم قبل از خرید این تشک‌ها با پزشک خود مشورت کنید. یکی از بهترین موادی که به عنوان الیاف در این نوع تشک‌ها به کار می‌رود پلی استر فشرده می‌باشد.

5-گارانتی

به جرات می توان گفت که داشتن گارانتی معتبر، تضمین کننده کیفیت مواردی است که در بالا مورد اشاره قرار گرفت. معمولا اکثر تشک‌های اصلی و معتبر دارای گارانتی تعویض و تعمیر هستند به گارانتی بعضی از آن ها به چندین سال هم می‌رسد. اگر از شرکت‌های معتبر تولیدکننده تشک، خرید کنید تشک شما دارای گارانتی تعمیرات و تعویض خواهد بود. تشک ایده‌آل دارای اطلاعات فنی درست و دقیق و گارانتی و خدمات پس از فروش واقعی و معتبر است./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟