اخبار لوازم خانگی

رشد۴۳ درصدی واردات موبایل نسبت به سال گذشته

واردات گوشی تلفن همراه با افزایش ۴۳ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه رسیده است.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در هفت ماهه سال‌ جاری تعداد یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۷۵ دستگاه گوشی تلفن همراه وارد کشور شده است.

بر اساس آمار گمرک ایران، در هفت ماهه سال‌جاری تعداد یک میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۷۵ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۲۶۵ میلیون و ۹۶۳ هزار دلار وارد کشورمان شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۲۸ درصد و از حیث ارزش ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است طی مهرماه سال‌ جاری ۲۱۰ هزار و ۶۱۱ دستگاه گوشی تلفن به کشور وارد شده است.

واردات گوشی تلفن همراه در هفت ماهه سال گذشته یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۸۵۳ دستگاه به ارزش ۱۸۵ میلیون و ۴۴۵ هزار دلار بوده است.

گمرک ایران همچنین در رابطه با آخرین وضعیت ورود گوشی‌های مسافری گفته است که مسئولیت گمرک، راه‌اندازی سامانه اظهار گوشی‌های مسافری بوده که این اقدام صورت گرفته و حقوق و عوارض گمرکی تمامی گوشی‌های مسافری که در سامانه گمرک اظهار شده، براساس مقررات اخذ و کد رهگیری صادر شده است، اما اطلاعاتی از مسافر، گذرنامه و اطلاعات ورود توسط واحدهای ذیربط در اختیار این سازمان قرار نگرفته و با توجه به این موضوع، کنترل و راستی‌آزمایی اطلاعات گوشی‌های مسافری در حوزه مسئولیت‌های گمرک نیست./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟