بخاری گازی های بازار لوازم خانگی ایران
آموزش

با مزایا و معایب انواع بخاری گازی آشنا شوید/ مزایا و معایب بخاری ژاپنی

امروزه بخاری های گازی یکی از مهمترین وسایل گرمایشی در کشور ما محسوب می‌شوند که یکی از دلایل اصلی آن دسترسی گسترده به منبع گاز در کشور و ارزان بودن نسبی آن نسبت به سایر منابع انرژی از جمله برق و بخاری های برقی است.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از موارد بسیار مهم که خریداران لوازم خانگی باید بدانند، اطلاع از برخی معایب عمومی لوازم خانگی است. یعنی وقتی کالایی را خریداری می کنید باید با برخی از مشکلات عمومی آن آشنا باشید مانند مزایا و معایب انواع بخاری گازی که در بازار ایران وجود دارد.

این مطلب هم خواندی است:

راهنمای کامل خرید جهیزیه/ برای خرید جهیزیه مناسب چه کنیم؟

راهنمای خرید لوازم خانگی در بازار ایران

صرف نظر از آنکه باید قیمت لوازم خانگی و یا به اصطلاح حدود قیمتی را پیش از خرید هر محصولی بدانید، اطلاع از مزایا و معایب انواع بخاری گازی به شما کمک می کند تا انتخاب درست‌تری داشته باشید.

در حال حاضر بخاری‌های گازی به دو صورت بخاری گازی با دودکش و بخاری گازی بدون دودکش در بازار است که با آگاهی از مزایا و معایب هر یک از آنها می‌توانیم انتخاب مناسبی برای منزل یا محل کارمان داشته باشیم  .

بخاری گازی با دودکش

در گذشته که وسایل گرمایشی جدید مانند انواع پکیج و شوفاژ و سیستم‌های تهویه هوا مرکزی وجود نداشت، در بیشتر خانه‌ها لوله‌های دودکش تعبیه می‌شد که نصب و راه اندازی بخاری های گازی با دودکش را به راحتی میسر می‌ساخت. در این شرایط خرید و راه اندازی بخاری های گازی با دودکش می توانست بهترین انتخاب باشد. البته در نصب و راه اندازی بخاری های گازی با دودکش نیز باید استانداردهای لازم را رعایت کرد. یکی از مهمترین موارد در راه اندازی این بخاری ها توجه به ارتفاع سوراخ لوله بخاری است که در ارتفاع درستی تعبیه شده باشد، نکته بعدی نصب صحیح لوله گاز و اطمینان از باز بودن لوله های دودکش بخاری است زیرا اگر دودکش به درستی عمل نکند گاز مونواکسید کربن ایجاد شده که گازی بی‌رنگ و بی‌بو است، به راحتی می‌تواند منجر به مرگ اعضای یک خانواده شود. از سایر موارد مهم در راه اندازی بخاری گازی با دودکش نیز بررسی خروجی لوله دودکش بخاری و مجهز بودن آن به کلاهک است، زیرا در صورتی که لوله خروجی مجهز به کلاهک نباشد می تواند منجر به برعکس شدن جریان خروجی گاز مونواکسید کربن به داخل منزل یا محل کار شده و خطرات جبران ناپذیری را منجر شود.

مزایا و معایب انواع بخاری گازی

بخاری گازی بی دودکش

همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد در مواردی که امکان نصب بخاری های گازی با دودکش مهیا باشد، نصب این نوع بخاری گازی نسبت به نصب بخاری گازی بدون دودکش ارجحیت دارد. اما مشکل آن است که امروزه متاسفانه در بسیاری از مکان های مورد نظر امکان استفاده از بخاری های با دودکش وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

نحوه تمیز کردن بخاری گازی و برقی

جدیدترین قیمت بخاری گازی در بازار/ از ارزان ترین تا گران ترین

در این شرایط چنانچه انتخاب ما بین بخاری برقی و بخاری گازی بدون دودکش، این نوع بخاری گازی باشد، باید نکات ایمنی مشخصی را رعایت کنیم. مهمترین نکته در مورد این بخاری های گازی بدون دودکش آن است که هر چند در طراحی این بخاری ها موارد استاندارد رعایت شده و قاعدتا نباید مشکلی در استفاده از آنها وجود داشته باشد معهذا توصیه شده است، از این نوع بخاری ها در مکان بسته نظیر اتاق خواب و یا حمام که هوا در رفت و آمد نیست، استفاده نکنیم؛ هر چند که در این بخاری ها بسته به مدل سنسور اکسیژن وجود دارد که با کم شدن نسبت اکسیژن موجود در محیط منجر به قطع شدن جریان گاز بخاری و خاموش شدن آن می شود. بطور کلی استفاده از بخاری گازی بدون دودکش در مکان هایی که دارای رفت و آمد و دارای گردش هوا هستند، مانند ادارات و فروشگاه ها پیشنهاد می شود.

مزایا و معایب انواع بخاری گازی

مزایا و معایب بخاری ژاپنی

مزایا و معایب بخاری ژاپنی

پیش از آنکه در خصوص مزایا و معایب بخاری ژاپنی بگوییم باید چند نکته را بدانید. اگر می خواهید برای زمستان پیش رو به سراغ خرید بخاری های ژاپنی بروید باید بدانید که بخاری ژاپنی در مدل ها و مارک های متفاوتی تولید می شود. اگر بخواهیم نام یکی از برندهای تولیدکننده بخاری ژاپنی را نام ببریم، می توانیم از شرکت rinnai یاد کنیم که در سال 1920 میلادی فعالیت خودرا با تولید آبگرمکن آغاز کرد که در طی این سال های تولید محصولات خودر موفق به تولید محصولاتی با مصرف بهینه انرژی تولید شد. گرمادهی بخارهی های ژاپنی بر اساس کالری محاسبه می شود و از 1800 کالری تا 5800 کالری متغیر خواهد بود.

این بخاری ها که دست بر قضا بسیار پر طرفدار هستند و کاربرهای زیادی هم دارند در مکان هایی مانند منازل شخصی ، کارگاهها، محیط های آموزشی، گلخانه ها و … استفاده می شود.

یک نکته در خصوص مزایا و معایب بخاری ژاپنی در خصوص ولتاژ برق آن است. همانطور که از نام بخاری های ژاپنی مشخص است این محصول تولید کشور ژاپن است و جهت استفاده در ایران باید از یک ترانس 220 ولت به 110 ولت استفاده شود چراکه ولتاژ استفاده بخاری ژاپنی 110 ولت است.

از دیگر مزایا و معایب بخاری ژاپنی می توان به کم مصرف بودن آن اشاره کرد. در مواردی اشاره شده که بخاری های ژاپنی بیش از 700 درصد از محصولات مشابه و هم رده خود کم مصرف تر است.

همچنین برخلاف بسیاری از بخاری ها تمامی گاز مصرفی به گرما تبدیل می شود و نیز منواکسید کربن در داخل محصول تجزیه خواهد شد. به دلیل سایز مناسب خود به راحتی قابل جابه جایی و قابل حمل است.

یکی دیگر از مزایا و معایب بخاری ژاپنی مجهز بودن این محصول به پرتاب باد گرما از پایین به جلو است که در نوع خود منحصر به فرد است.

 

خطاهای بخاری ژاپنی / کدهای ارور بخاری ژاپنی

مزایا و معایب بخاری ژاپنی

بخاری های ژاپنی هم دارای مشکلاتی هستند که باید از آن اطلاع داشته باشید. در ادامه این مقاله خطاهای بخاری ژاپنی و معنی کدهای ارور بخاری ژاپنی را خواهید خواهند.

پیش از آنکه خطاهای بخاری ژاپنی و معنی کدهای ارور بخاری ژاپنی را بدانید لازم است که با انواع بخاری ژاپنی آشنا شوید. بخاری های ژاپنی در 4 مدل تولید می شوند که عبارت است از گازی، نفتی، نفتی برقی، گازی برقی که هر کدام کاربردهای خاص خودرا دارند.

حال برسیم به خطاهای بخاری ژاپنی و معنی کدهای ارور بخاری ژاپنی که دانستن آن در مواقع لازم مشکلات شمارا برطف خواهد کرد.

کد ۰۰ : (لرزش دست هنگام زدن دوشاخ به برق،یا نوسان برق،یا قرارگرفتن نادرست دوشاخه در ترانس)

کد ۰۱: روی بعضی بخاری ها هر ۸ ساعت بخاری را خاموش میکند و یادآور اینست که اگر در محیطی بسته هستید به مدت یک دقیقه درها را باز کنید تا هوای تازه وارد محیط شود(استاندارد ایمنی)

کد ۰۳ : افتادن دستگاه به هر دلیل یا خرابی سنسور زاویه

کد ۰۵: نگذاشتن فیلتر یا پیچ فیلتر بخاری های فول یونساز

کد۱۱: گاز وجود ندارد، یا شیربرقی خراب است،یا ترموکوبل

کد۱۲: فشار گاز کم است یا ترموکوبل خراب یا تنظیم نیست

کد۱۴: فشار گاز زیاد است ، کوره کثیف است ، خروجی هوای جلو یا پشت بخاری مسدود است

کد ۱۶: خاموش شدن بخاری در دمای اتاق ۴۰ درجه بیش از ۱۰ دقیقه

کد ۶۷: خرابی مدار یون ساز

کد۶۲: سوختن موتور،خرابی بوش یا بلبرینگ موتور یا بلوور، سوختن خازن موتور، خرابی مدار تشخیص دور موتور

کد خطاهای احتمالی در بخاری های برقی نفتی ژاپنی:
خطا E– ۰: حرارت داخل بخاری بیش از حد مجاز و استانداد است

خطای F–۰: بخاری را مجدد راه اندازی کنید. می توانید آن را یک بار از برق کشیده و جدد به برق برنید و روشن کنید

خطا E–۱: تر موستات یا همان حرارت سنج بخاری مشکل دارد.

خطا F–۱: ترموستات شعله مشکل دارد. این ترموستات با ترموستات دمای محیط متفاوت است.

خطا E–۲ : میله اصلی شعله مشکل دارد. ممکن است کثیف باشد یا به درستی کار نکند.

خطا E–۵ : بخاری به علت عملکرد سیستم ایمنی خاموش شده است.

این امر ممکن است به علت عملکرد هر یک از سنسورهای بخاری باشد. بخاری را خاموش کنید و بعد از چند دقیقه مجدد روشن نمایید.

خطا E–۶ : شعله مشعل در حین کار خاموش شده است ، ممکن است مشکل از فیلتر هوا باشد و باید فیلتر هوا تمیز شود.

خطا E–۷ : دمای محیط بالای ۲۸ درجه است.
در این حالت که محیط دارای دمای بالاتر از حد معمول است این خطا ظاهر شده و بخاری خاموش میشود.

خطا E–۸ : فن دمنده بخاری مشک دارد.

خطا E–۹ : فیلتر هوا یا پمپ سوخت کثیف است.

خطا ۴۸ Hr: بخاری به طور دائم به مدت ۴۸ ساعت روشن بوده و لازم است برای مدتی خاموش باشد.
اگر چراغ نفت چمک بزند یعنی باک نفت خالی است و اگر چراغ تهویه چشم بزند یعنی هوای محیط یا تهویه محیط مشکل دارد و اکسیژن کم است.

ترجمه کلیدهای بخاری ژاپنی

پس از خرید بخاری ژاپنی به مشکلی بر خواهید خورد که شاید کمی شمارا سردرگم کند. زبان استفاده شده در این بخاری ژاپنی است و باید ابتدا ترجمه کلیدهای بخاری ژاپنی را برای استفاده بهتر بدانید.

اما نگران نباشید ما در ادامه این مقاله ترجمه کلیدهای بخاری ژاپنی را برای شما آماده کرده ایم و شما به راحتی می توانید از این بخاری استفاده کنید.

ترجمه کلیدهای بخاری ژاپنی

طرز کار بخاری گازی برقی ژاپنی

حال می خواهیم کمی شمارا با طرز کار بخاری گازی برقی ژاپنی آشنا کنیم. بلاخره اگر این محصول را خرید باید بدانید چگونه می توانید بهترین استفاده را از این بخاری داشته باشید.

معمولا بسیاری از افراد آن اندازه که پول می دهند استفاده نمی کنند. البته این اتفاق معمولا در خرید کالاهای تکنولوژی طوری رخ می دهد. ما قصد داریم در ادامه این مطلب طرز کار بخاری گازی برقی ژاپنی را برایتان شرح دهیم.

بخاری ياپنی

کلید اول از سمت راست : ( شماره 1 )

برای خاموش و روشن کردن بخاری ژاپنی باید از این کلید استفاده کنید که معمولا از سایر کلیدها بزرگتر است. اما نوع عملکرد آن به این شکل است که وقتی بخاری به گاز و برق وصل است، پس از فشار دادن کلید بخاری شروع به جرقه زدن کرده و به طور همزمان فن بخاری نیز روشن می شود و بخاری شروع به گرمادهی و پرتاب گرما به بیرون بوسیله فن بخاری می کند.

کلید دوم از سمت راست : ( شماره 2 )
این کلید همان حالت اکو( ECO ) دربخاری های گازی برقی است که پس از روشن کردن بخاری و فشار دادن این دکمه شاهد کاهش مصرف گاز و برق خواهیم بود.

کلید های فلش بالا و پایین : ( شماره 3 و 4 )
این کلیدها که رنگی و به سمت بالا و پایین بوده ، جهت تنظیم دمای محیط وبخاری گازی برقی به کار می روند. بوسیله این کلیدها می توان دمای بخاری را کم و زیاد کرد. در بعضی از بخاریها این کلیدها به جای علامت فلسش با علامت + و – مشخص شده اند. همچنین در بعضی مدلها کم و زیاد کردن تایمر بخاری و تنظیم ساعت نیز به کار می روند. کاربرد دیگر این دوتا کلید در بعضی مدلها قفل کودک بخاری می باشد. جهت قفل کودک بخاری باید دو تا کلید به طور همزمان به مدت 3 الی 5 ثانیه نگه داشته شوند تا قفل فعال شود. برای غیر فعال کردن نیز باید به مدت 3 الی 5 ثانیه دو تا کلید نگه داشته شوند. درهنگام قفل کودک تمام کلیدها به جز کلید خاموش و روشن شدن بخاری غیرفعال می شوند. در بعضی ازمدلهای بخاری گازی برقی ژاپنی کم و زیاد کردن دمای بخاری بوسیله یک دکمه که حالت ولومی دارد انجام می گیرد.

دکمه های بخاری گازی برقی ژاپنی

کلید اول از سمت چپ پایین : ( شماره 6 )
این دکمه جهت استفاده در شب ( شب بخیر ) تعبیه شده است. در بعضی مدلها اگر این دکمه فشار داده شود بخاری به طور اتوماتیک پس از یک ساعت خاموش می شود. البته این زمان در بعضی مدلهای دیگر متفاوت است.

کلید دوم از سمت چپ پایین : ( شماره 5 )
این کلید در روز ( صبح بخیر ) مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این کلید همزمان با دو کلید فلش یا + و- فشار داده شود تایمر بخاری فعال شده و زمان روشن شدن بخاری را می توان تنظیم نمود و بخاری در زمان تعیین شده به طور اتومات روشن می شود. این زمان از نیم ساعت تا 24 ساعت قابل تنظیم می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟