اخبار لوازم خانگی

مشکل در تولید و تامین لوازم خانگی است

در شرایطی که بازار لوازم خانگی با مشکل افزایش قیمت دست و پنجه نرم می‌کند، رییس اتاق اصناف ایران معتقد است که مساله‌ گرانی ربطی به فروشندگان ندارد و مشکل در تولید و تامین این کالاها است.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در پی نوسانات بازار ارز که از اواخر سال گذشته تاکنون کم و بیش ادامه داشته است، بازار برخی محصولات همچون لوازم خانگی با چالش‌ها و مشکلاتی روبه‌رو شد که از جمله آن می‌توان به گران‌فروشی و عدم فروش از سوی برخی از عرضه‌کنندگان این کالا اشاره کرد.

در پی بروز این مشکلات بازار همچنان با تغییرات قیمتی مواجه شد و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز چندین بار به پرونده تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی ورود کرده و با آنها برخورد کرد، اما با وجود چالش‌ها و مشکلات فراوان بین تولیدکنندگان و فروشندگان که هر یک تقصیر را به گردن یکدیگر می‌اندازند، مشخص نیست که عامل اصلی گرانی و گران‌فروشی لوازم خانگی چیست؟

در این رابطه علی فاضلی – رییس اتاق اصناف ایران – اظهار کرد: در زمینه‌ لوازم خانگی تولید نسبت به گذشته بهتر شده است، اما همچنان کافی نیست و یقینا در برخی از لوازم خانگی به واردات نیاز داریم. به ویژه در کالاهایی که مزیت تولید داخل آنها وجود ندارد یا کمتر از نیاز داخلی است.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که در این زمینه باید به آن توجه می‌شد، مشکلات کارخانجات و تولیدکنندگان لوازم خانگی است که البته بخشی از آنها حل شده است و به طور نسبی بازار لوازم خانگی نسبت به اوایل تابستان، وضعیت و شرایط بهتری دارد اما همچنان مطلوب نیست.

رییس اتاق اصناف ایران اظهار کرد: همچنان گرانی در بازار لوازم خانگی مشاهده می‌شود که نمی‌توان آن‌را کتمان کرد.

فاضلی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در زمینه‌ گرانی و گران‌فروشی لوازم خانگی مشکل در تولید این کالاهاست یا عرضه و فروش آنها، اینگونه توضیح داد که “مسلما مشکلی در فروشندگان این کالاها وجود ندارد و عمدتا طبق قانون سود منطقی در این بازار وجود دارد، اما مشکل اصلی تولید لوازم خانگی و عرضه آنها است”./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟