جالب و خواندنی

استرالیایی ها ساختمان چوبی ۱۰طبقه ساختند

با توجه به افزایش سرعت تخریب محیط زیست، بسیاری از شرکت های معماری و ساختمانی در جهان به استفاده از مواد سازگار با محیط زیست و به خصوص چوب علاقمند شده اند.

admin | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یک هفته قبل کار ساخت یک ساختمان چوبی ده طبقه در استرالیا به پایان رسیده که ۲۵ King نام دارد و بلندترین ساختمان دارای اسکلت چوبی در این کشور محسوب می شود. برای تزئین و زیباسازی این ساختمان از نمای شیشه ای درخشان استفاده شده است.

این ساختمان ده طبقه ۴۵ متر ارتفاع دارد و برای آن کاربرد تجاری در نظر گرفته شده است. سازه چوبی اصلی این ساختمان متشکل از چوب های گلولام و سی ال تی است. ساخت این ساختمان حدود ۱۵ ماه به طول انجامیده و  برای افزایش استحکام آن از ستون های وی شکل استفاده شده است.

فیلیپ ویوویان مدیر شرکت Bates Smart و سازنده این ساختمان می گوید با ساخت چنین ساختمان هایی مردم به طبیعت متصل می شوند و البته محیط زیست نیز کمتر آسیب می بیند. طبقه پایینی این ساختمان به چند کافه و رستوران اختصاص یافته و ۹ طبقه بالا برای کارهای اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

شرکت سازنده می گوید مصرف انرژی در این ساختمان ۴۶ درصد کاهش می یابد و میزان تصاعد دی اکسید کربن از طریق این ساختمان هم ۷۴ درصد کمتر از ساختمان های مشابه است.

نظر شما چیست؟